הפודקאסט של זוהר רוזנברג: "סייבר זה כמו חתול ועכבר"

זוהר רוזנברג, מנהל פורטפוליו סייבר והשקעות באלרון וראש מחלקת סייבר בצה"ל לשעבר, מספר איך הסייבר פוגש אותנו בכל שעה ובכל מקום. האזינו לפודקאסט:

 


הידעתם? בבית חולים בינוני בארה"ב יש 150,000 מכשירים חכמים מחוברים במקביל. הניסיון להגן עליהם מפני פרצות אבטחה שעלולות לסכן מיליוני אנשים אינו דבר של מה בכך; אבל הסייבר, מסביר לנו זוהר רוזנברג - מנהל פורטפוליו סייבר והשקעות באלרון, ובעברו ראש מחלקת סייבר בצה"ל - פוגש אותנו בכל שעה ובכל מקום, לא רק ברמת הארגונים הגדולים אלא גם את האדם הקטן.

"לישראל לעומת שאר מדינות העולם יש יתרון משמעותי בתחום הסייבר", מסביר רוזנברג. "הסיבה היא פרקטית, צבא ההגנה לישראל וקהילת המודיעין הישראלי נכנסה לעולם הסייבר מוקדם מאד. החבר'ה האלה יוצאים בסוף לשוק האזרחי, מה שלא קיים בהרבה מדינות, והשכלנו לזהות את זה ולשכלל את זה. זה דבר שאין לו כמעט תחליף בעולם".
 
"תחום הסייבר פוגש כל אחד כל יום ושעה. מהמייל שלנו, הטלפון הנייד, הראוטר הביתי והבית החכם. אפילו בשעוני הספורט החכמים יש המון מידע עלינו, הרבה מכוניות כבר חכמות ומחוברות.המעליות, מערכת המיזוג –גם הם מחוברים היום לאינטרנט.זה הפך להיות חלק מחיינו – כל טכנולוגיה חדשה צריכה היום הגנה.
 
"ענף הפשיעה הכי צומח בעולם זה סייבר, היום למעשה יש מלחמת סייבר קרה.גם בלחימה בין איראן לארה"ב זה הפך מרכיב בלחימה וככל שיחלוף הזמן יהפוך מרכיב מרכזי - הוא זול יותר ומגיע לכל מקום.
 
"הסיפור הזה של 'בואו נחבר הכל לאינטרנט' מייצר אינסוף בעיות אבטחה חדשות שצריך לתת להן מענה. כמו בתאונות דרכים, אף פעם אי אפשר יהיה לצמצם לאפס, זה תמיד יהיה חתול ועכבר.גם גבול צריך לאבטח תמיד, גם כשהסיטואציה רגועה. צריך להבין שזה איתנו מכאן ולהבא. 

האזינו לשיחה המלאה וגלו מהן הטכנולוגיות הרפואיות שיחסכו למערכות הבריאות הרבה כסף, איזה פרופיל התנהגותי נבנה על סמך השימוש שלנו בסמארטפון ומדוע נקראו חצי מיליון בעלי קוצבי לב למרפאות בארה"ב.