הפודקאסט של עופר סבן: "חיישן קטן אחד – והתמונה משתנה"

מנהל מחלקת פיתוח ופתרונות תקשורת לעסקים בבזק, עופר סבן, מספר על משמעותו של עסק חכם – מהנגשה אפקטיבית ללקויי ראייה ועד ניטור מתקדם של גניבות. האזינו לפודקאסט:

 



"צימרים, בתי מלון ובתי הארחה סובלים מגניבות – והכי קל לפתור גניבות על ידי הצבת מצלמות", מדגים מנהל מחלקת פיתוח ופתרונות תקשורת לעסקים בבזק, עופר סבן, את הצורך בפתרונות חכמים לעסקים – "אבל אף אחד לא ייכנס לצימר עם מצלמה. זה לא פתרון שאפשר לקחת בחשבון. הפתרון מאד פשוט: מספיק מערכת שאומרת - החדר אמור להיות פנוי אבל יש בו תנועה, ונדע שיש בעיה. שני חיישנים קטנים בלי מצלמות שמתממשקים למערכת המלונאית הקטנה – והבעיה נפתרת. זה מבוסס על מערכת ניהול מאד חכמה שמצאת בענן, נגישה מכל מקום ובכל מכשיר.

"תחום נוסף הוא עולמות ההנגשה ללקויי ראייה ועיוורים. הרבה לקויי ראייה נשארים בבית רק מהחשש לצאת ולא להתמצא במרחב.כיום קיימים סנסורים שיכולים לכוון אותם באמצעות חיווי קולי - מדביקים בכניסה ללובי, האדם נכנס ובאמצעות הסמארטפון מקבל חיווי קולי איפה הוא ומה יש מכל כיוון בהתאם למיקום שלו. אתה נכנס ללובי של הבנק – משמאלך המעליות, מימינך היציאה, לפניך עמדת הקפה. הוא סופר לך צעדים ונותן לך הכוונה. למעשה, אין מגזר ואין עסק שלא יכול לקבל תועלת אמיתית מהIOT או לתת תועלת אמיתית לעסקים מה-IOT. כמו שיש לך בית חכם ועסק חכם תהיה גם עיר חכמה, ונוכל ליהנות בהם איפה שלא נלך. העולם של IOT עד כדי כך חשוב או מגוון שהוא יכול להתחיל מהדלת במלון ועד למנוע מחולה במחלה כרונית להגיע למצב דראסטי כשהוא לבד בבית – וזה אותו פתרון, פה או פה".

איך זה קשור לגניבת חדרים שלמים בבתי מלון, או לבתי ספר חכמים? האזינו לשיחה המלאה.