הפודקאסט של לימור נקר-וינסנט: "אנחנו תומכים בכל סוגי החדשנות הטכנולוגית. מי שנהנה זה הציבור"

לימור נקר-וינסנט, סמנכ"לית בקרן בירד הישראלית-אמריקאית, מספרת על הדרכים לעודד חדשנות טכנולוגית פורצת דרך – מהתייעלות אנרגטית ועד רפואה חכמה וסיוע לכוחות הצלה. האזינו לפודקאסט:


 




מערכת תלת-ממדית מרובת חיישנים נגד רחפנים; פיתוח תחושת טעם משופרת במזון מופחת סוכר; מערכת איתור והצלה מתקדמת המותקנת על רחפנים, לאיתור נעדרים הקבורים מתחת להריסות או באזורי אסון, וגלגלים מיוחדים לכיסאות גלגלים - בכל אלה, ובקרוב לאלף פרויקטים נוספים, השקיעה קרן בירד במהלך שנות פעילותה. מדובר בקרן דו-לאומית למחקר ופיתוח תעשייתי בין ישראל וארצות הברית, הפועלת כבר 41 שנה לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות לצורך פרויקטים של פיתוח מוצר משותף.
 
"לקרן יש כסף ששני הצדדים שמו – 110 מיליון דולר", מסבירה לימור נקר-וינסנט, סמנכ"לית הקרן, בפודקאסט "שיחה מהעתיד" של בזק. "אנחנו משתמשים בריבית ובתמלוגים שמגיעים מפרויקטים שהצליחו והניבו מכירות, וזה הסכום שמאפשר לנו שלמן שיתופי פעולה טכנולוגיים בגובה של עד 50% מהוצאות המחקר והפיתוח של הפרויקט או עד מיליון דולר לפרויקט. התפקיד שלנו לממן כישלונות - להשתתף בסיכון. אנחנו לא מקבלים בעלות, ובמידה שהפרויקט מצליח החברות משלמות לנו כאחוז מהמכירות - אנחנו נהנים והציבור נהנה".
 
תנאי הסף הוא כאמור שיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי: "אנחנו נותנים המון סיוע בהתחלה באפשרות להגיע לשיתופים ויוצרים הרבה הכרויות בין הצדדים".
 
למה צריך את זה גם היום, אחרי 40 שנה?
"יש הרבה תחומים שונים עם הרבה סיכון, כמו התחום הרפואי שתלוי בניסויים קליניים. גם בנושאי איכות הסביבה ואנרגיה, לוקח הרבה זמן עד שמוצר מגיע לשוק ולנו יש את הסבלנות, אנחנו שם כדי לתמוך. משתדלים להיות מאד רלוונטיים וכמות הבקשות שמגיעות אלינו מוכיחה את זה".

הקרן תומכת בכל העולמות הטכנולוגיים, ומפעילה גם תוכניות ייעודיות לתחומים נדרשים: "בירד אנרגיה נועדה לקדם שת"פ בתחום ותוכנית נוספת מעודדת שיתופי פעולה טכנולוגיים עבור מגיבים ראשוניים – כוחות חילוץ והצלה, מד"א, מכבי אש. חשוב מאד לפתח ספציפית עבורם טכנולוגיות כדי שיוכלו לבצע את תפקידם טוב יותר". שתיהן ממומנות על ידי המדינה באמצעות גורמים כמו משרד האנרגיה, המשרד לביטחון פנים והרשות לחדשנות.
 
האזינו לפודקאסט של לימור נקר-וינסנט וגלו עוד על הסנסור החכם שמסייע בהתייעלות אנרגטית של בתי חולים, איזה פטנט שמימנה הקרן מאפשר בדיקות רפואיות מוזלות ארצות עולם שלישי ואיזה תהליך התבגרות עברו בשנים האחרונות החברות הישראליות.