הפודקאסט של אילון לוטם: "ההאקרים עוברים בית-בית ובודקים איפה הדלת פתוחה"

ממוניטור ביתי למקרר חכם שמסנכרן את היומנים של בני הבית – פתרונות האבטחה של היום פונים אל תוך הבית ולא רק לחברות הענק. האזינו לפודקאסט:

 




רק בן 26, אילון לוטם הוא סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת הסייבר Sam- "סטארטאפ שמייצר שכבת הגנה לרשת הביתית שממוקדת בנתב", הוא מסביר בפודקאסט "שיחה מהעתיד", "כולל אלו של בזק. מתוך הנתב אנחנו מזהים את המכשירים שמחוברים בבית ומגנים על כולם – עם פוקוס מסוים על מכשירי IOT.

"הנתב הוא השער לאינטרנט", מסביר לוטם, "ואנחנו מזהים שרוב התקיפות מגיעות מהאינטרנט. הנתב מחבר את האינטרנט לכל המכשירים: לכן ברגע שאתה נמצא בשער הזה אתה יכול להגן על כל המכשירים - מהדברים הכי אלמנטריים כמו מצלמות או בייבי מוניטור, ועד למקרר החכם של סמסונג, שמשמש לא רק גוף קירור אלא יודע להזמין מוצרים, להתחבר לכל רשת הבידור בבית, לסנכרן בין יומנים של המשפחה – בניסיון לרכז לתוכו את כל הניהול של הבית".

הצורך באבטחת מכשירים ביתיים הולך ומתגבר משמעותית: "בשנים האחרונות הושקעו המון משאבים באבטחה עבור חברות גדולות",, אומר לוטם – "בנקים, חברות ביטוח, גופים ביטחוניים. בקרב ההאקרים יש מעבר מסוים לשוק הביתי, גם משום שלא הושקעו מאמצי אבטחה בשוק הביתי, וגם בשל הגידול הדרמטי במוצרי IOT. התוקפים מזהים את החולשות של המכשירים האלה ועוברים
 
• למה שהאקר ינסה לפרוץ לשמעון מבת ים?
"זה לא שהוא אומר 'אני רוצה לפרוץ אליו', האקרים כמו גנבים עוברים בית-בית ובודקים איפה הדלת פתוחה. יש גם תקיפות נרחבות מול מאות אלפי נתבים בעולם על ידי קבוצות של האקרים".

בדומה לחוק שעבר לאחרונה בארה"ב, לפיו יחויבו יצרני מכשירי IOT לספק מראש מוצרים מאובטחים, "אנחנו ב-Sam מאמינים שהשירות צריך לתת בטיחות למי שצורך את השירות שלו - האבטחה צריכה לבוא עם המוצר. ויש לזה תמחור: "גם רכב עם 5 כוכבי בטיחות לא עולה כמו רכב בטוח פחות".

נקודה נוספת שמדגיש לוטם הוא הניסיון של החברה לתת "העצמת חווית המשתמש – באמצעות יכולות ניהול מתקדמות: מי מחובר, מתי הילד שלך נכנס וכד'. הכל באמצעות הנתב הביתי, פשוט כי יש אותו בכל בית. יש לנו מתחרים אבל מה שמייחד אותנו הוא זה שאנחנו יכולים לתת פתרון לנתבים שכבר קיימים בבית. אין צורך להחליף אותם, אנחנו מתקינים את שכבת ההגנה מרחוק".
האזינו לפודקאסט וגלו מה יכריע את "מלחמת החימוש" בעולם ה-IOT, איך בודקים טכנולוגיות חכמות חדשות לבית וגם - מה ההבדל בין האקר כובע שחור, כובע אפור וכובע לבן.