דוחות כספיים בזק רבעון 1 2023
בזכות אסטרטגיית הצמיחה: קבוצת בזק פותחת את 2023 עם עלייה בהכנסות בכל החברות
תאריך פרסום: 17/05/2023
- שיא בהכנסות הקבוצה מאז שנת 2018 אשר הסתכמו בכ-2.31 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.4%
- הרווח הנקי הסתכם בכ-311 מיליון שקל, עלייה של כ-10.3%
- המשך חיזוק האיתנות הפיננסית של קבוצת בזק עם ירידה של כ-331 מיליון שקל בחוב נטו לכ-5.3 מיליארד שקל
- לאחרונה שתי חברות הדירוג, מעלות S&P ומידרוג העלו את האופק של בזק לחיובי, מה שמעיד על העוצמה והיציבות של הקבוצה
גיל שרון, יו"ר בזק: "ברבעון הראשון של 2023 המשכנו ביישום אסטרטגיית הצמיחה, המתבטאת בגידול בהכנסות בחברות העיקריות של הקבוצה, ל-2.31 מיליארד שקל. גידול זה נבע בעיקר מצמיחה בפעילויות הליבה של הקבוצה, בסיבים האופטיים, בדור 5 בסלולר, בטלוויזיית ה-IP של yes ובפעילות המגזר העסקי של בזק בינ"ל".
עוד הוסיף שרון, "לאחרונה Bank of America פרסם דוח מעמיק על השפעות ה-AI על תעשיית הטלקום, ממנו עולה כי הבינה המלאכותית תייצר שינוי עמוק בשוק, וכי הגידול בשימוש בדאטה בעולם יצור ביקושים הולכים וגדלים לשירותי תקשורת. על פי אותו דוח, ה-AI עשוי להיות הקטליזטור שיגדיר את חברות הטלקום כחלק ממובילות ה"מהפכה התעשייתית" הבאה, על גבי רשתות הסיבים האופטיים ודור 5. ההשקעות המתמשכות של קבוצת בזק בתשתיות תקשורת מתקדמות והובלה טכנולוגית של השוק יאפשרו לה לספק את אותם הצרכים".
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק, "ברבעון האחרון הפחתנו את החוב נטו בכ-6%, שהם כ-331 מיליון שקל, ובכך חיזקנו את איתנותה הפיננסית של החברה. מהלכים אלו מתבטאים גם בהעלאת תחזית הדירוג שחברת מעלות S&P ומידרוג העניקו לאחרונה לבזק – מיציבה לחיובית. הפרופיל הפיננסי החזק שלנו מאפשר לחברות הקבוצה להמשיך להתמקד בצמיחה באמצעות המשך השקעה בתשתיות תוך שיפור ברווחיות. מיצובה העסקי ואיתנותה הפיננסית של הקבוצה מאפשרים לנו להתמודד היטב עם האתגרים בכלכלה הישראלית והעולמית".
* התוצאות של הרבעון הראשון לשנת 2023 מוצגות בהודעה זו בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד, אלא אם נאמר אחרת.
תוצאות (מאוחדות) של קבוצת בזק
קבוצת בזק (מאוחד) | Q1 2023 | Q1 2022 | % שינוי |
---|---|---|---|
(מיליוני ש"ח) | |||
הכנסות | 2,308 | 2,255 | 2.4% |
רווח תפעולי | 468 | 460 | 1.7% |
EBITDA | 926 | 908 | 2.0% |
EBITDA מתואם1 | 936 | 958 | (2.3%) |
שיעור EBITDA מתואם | 40.6% | 42.5% | |
רווח נקי | 311 | 282 | 10.3% |
רווח נקי מתואם1 | 321 | 322 | (0.3%) |
רווח מדולל למניה (בשקלים) | 0.11 | 0.10 | 10.0% |
מזומנים שנבעו מפעילות שוטפת | 853 | 1,096 | (22.2%) |
תשלומים לרכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים (ברוטו) |
416 | 430 | (3.3%) |
תזרים חופשי 2 | 345 | 570 | (39.5%) |
חוב פיננסי, נטו | 5,301 | 5,632 | (5.9%) |
2 התזרים החופשי מוגדר כמזומנים שנבעו מפעילות שוטפת בניכוי תשלומים עבור השקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, נטו ותשלומים בגין חכירות.
ההכנסות הסתכמו בכ-2.31 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.4%, אשר מהווה שיא בהכנסות רבעוניות מאז 2018. העלייה נבעה מגידול בהכנסות בכל חברות הקבוצה העיקריות.
הוצאות השכר הסתכמו בכ-491 מיליון שקל, עלייה של כ-3.6%, אשר נבעה בעיקר מעלייה בבזק קווי כתוצאה מתשלום מענק חד-פעמי בעקבות הסכמות בדבר תוספת השכר במגזר הציבורי ומקליטת עובדים עבור פרויקט הסיבים. הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ-884 מיליון שקל, עלייה של כ-6.9%, אשר נבעה בעיקר מגידול בהוצאות קבלני משנה וחומרים בקשר עם פרויקט הסיבים, הוצאות ציוד קצה סלולרי בהתאם לעלייה בהכנסות, תשלומים לספקי תקשורת והוצאות תוכן. הוצאות פחת הסתכמו בכ-458 מיליון שקל, עלייה של כ-2.2%. הוצאות תפעוליות אחרות הסתכמו בכ-7 מיליון שקל, ירידה של כ-84.8%, אשר נבעה בעיקר מירידה בהוצאות הפרשה לתביעות משפטיות.
ה-EBITDA הסתכם בכ-926 מיליון שקל, עלייה של כ-2.0%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-936 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-40.6%), ירידה של כ-2.3%.
הרווח הנקי הסתכם בכ-311 מיליון שקל, עלייה של כ-10.3%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-321 מיליון שקל, ירידה של 0.3%.
התזרים החופשי הסתכם בכ-345 מיליון שקל, ירידה של כ-39.5% אשר נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר שהביאו לתזרים גבוה יחסית ברבעון המקביל.
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה הסתכם בכ-5.30 מיליארד שקל נכון ליום 31.3.2023, בהשוואה לכ-5.63 מיליארד שקל נכון ליום 31.3.2022, ירידה של כ-5.9%. יחס החוב נטו ל-EBITDA מתואם עמד על כ-1.6 ביום 31.3.2023, בהשוואה לכ-1.7 ביום 31.3.2022.
תוצאות הפעילות הקווית של בזק
בזק שוברת שיאים בגיוס לסיבים עם צמיחה של 48 אלף לקוחות ברבעון
- תכנית ההאצה ממשיכה להניב תוצאות עם נתון שיא של כ-263 אלף לקוחות קמעונאיים בסיבים נכון להיום, וכ-246 אלף בסוף הרבעון, קפיצה של פי 2.6 לעומת הרבעון המקביל
- בזק הפכה לבעלת מספר המנויים הגדול ביותר ברשת סיבים עם כ-380 אלף נכון למועד פרסום הדוחות ; הרשת מגיעה לכ-1.75 מיליון משקי בית – הרשת הגדולה בישראל
- צמיחה של כ-10.4% בהכנסות משירותי אינטרנט וכ-7.4% בהכנסות ענן ודיגיטל ; הרווח התפעולי הגיע ל-403 מיליון שקל, עלייה של כ-4.4% לעומת הרבעון המקביל
- לאחרונה בזק הכריזה על מפת דרכים לקצבי מולטי-גיג של עד 25 גיגה
רן גוראון, מנכ"ל בזק, "ברבעון הראשון האצנו את קצב חיבור הלקוחות הקמעונאיים לרשת הסיבים שלנו, שקפץ ביותר מ-160% מול הרבעון המקביל. לצד זאת, הגדלנו באופן משמעותי את כמות המנויים הסיטונאיים המקבלים שירות מבזק, ובכך ההכנסות מהרשת צמחו. עם קצב הגידול הגבוה ביותר בשוק התקשורת הפכנו למפעיל בעל מספר המנויים הגדול ביותר עם שירות סיבים, לצד הרשת הנפוצה ביותר בפער מול המתחרים, כשבסוף השנה נגיע לכ-2 מיליון משקי בית בישראל".
עוד הוסיף גוראון, "בזק ביצעה לאחרונה, יחד עם חברת נוקיה העולמית, ניסוי בו הדגמנו יכולת לספק קצבים של עד 25 גיגה בטכנולוגיות מתקדמות. במקביל, הכרזנו על מפת הדרכים העתידית לפיתוח קצבים ושירותים, ונשיק ב-2024 קצבי מולטי-גיג, של עד 10 גיגה ואת תקן ה-WiFi 7 המתקדם ביותר בעולם. בכך אנחנו מספקים ללקוחות החברה אופק שיאפשר להם התקדמות טכנולוגית בהתאם לצרכים הגוברים בקצב אקספוננציאלי בשימוש ברשת".
בזק קווי – נתונים פיננסים | Q1 2023 | Q1 2022 | % שינוי |
(מיליוני ש"ח) | |||
סה"כ הכנסות | 1,111 | 1,096 | 1.4% |
אינטרנט | 479 | 434 | 10.4% |
תמסורת ותקשורת נתונים | 286 | 286 | 0.0% |
טלפוניה | 182 | 220 | (17.3%) |
שירותי ענן ודיגיטל | 87 | 81 | 7.4% |
אחרות | 77 | 75 | 2.7% |
רווח תפעולי | 403 | 386 | 4.4% |
EBITDA | 648 | 625 | 3.7% |
EBITDA מתואם2 | 654 | 674 | (3.0%) |
שיעור EBITDA מתואם | 58.9% | 61.5% | |
רווח נקי1 | 249 | 218 | 14.2% |
רווח נקי מתואם2 | 254 | 256 | (0.8%) |
מזומנים שנבעו מפעילות שוטפת | 608 | 634 | (4.1%) |
תשלומים לרכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים (ברוטו) |
312 | 285 | 9.5% |
תזרים חופשי3 | 285 | 327 | (12.8%) |
2 בנטרול סעיף הוצאות/הכנסות תפעוליות אחרות, נטו והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות.
3 התזרים החופשי מוגדר כמזומנים שנבעו מפעילות שוטפת בניכוי תשלומים עבור השקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, נטו ותשלומים בגין חכירות.
בזק קווי – נתונים תפעוליים | Q1 2023 |
Q4 2022 | Q1 2022 |
סה"כ מספר קווי אינטרנט בסוף התקופה (קמעונאות וסיטונות, באלפים) | 1,505 |
1,504 |
1,519 |
מזה מספר מנויים המחוברים לרשת הסיבים (קמעונאות וסיטונות, באלפים) | 351 |
267 |
124 |
סך מספר קווי אינטרנט בקמעונות בסוף תקופה (באלפים) | 1,031 |
1,032 |
1,024 |
מזה מספר מנויים מחוברים לרשת הסיבים בקמעונאות (באלפים) | 246 |
198 |
93 |
סך מספר קווי אינטרנט בסיטונות בסוף תקופה (באלפים) | 474 |
472 |
495 |
מזה מספר מנויים מחוברים לרשת הסיבים בסיטונות (באלפים) | 105 |
69 |
31 |
פריסת רשת סיבים אופטיים בסוף התקופה (באלפים) | 1,689 |
1,526 |
1,193 |
הכנסה חודשית ממוצעת למנוי (ARPU) אינטרנט מהיר (ב- ש"ח) – קמעונות1 | 120 |
117 |
110 |
קצב חבילה ממוצע למנוי אינטרנט (מס"ש) | 250 |
220 |
151 |
מספר קווי טלפוניה פעילים בסוף התקופה (באלפים)2 | 1,488 |
1,503 |
1,563 |
הכנסה חודשית ממוצעת לקו (בשקלים)3 | 41 |
40 |
47 |
שיעור נטישת מנויי טלפוניה4 | 2.5% |
2.5% |
3.0% |
מספר דקות שימוש יוצאות (במיליונים) | 705 |
682 |
801 |
מספר דקות שימוש נכנסות (במיליונים) | 918 |
921 |
1,080 |
2 מנויים שאינם פעילים הינם מנויים אשר קווי הבזק שלהם נותקו פיזית (לא כולל מנוי שלא שילם במועד את חובו לחברה בשלושת החודשים הראשונים (בקירוב) של הליכי גבייה).
3 מחושב לפי ממוצע הקווים לתקופה.
4כמות מנויי טלפוניה שנטשו את בזק קווי במהלך התקופה חלקי הכמות הממוצעת של מנויי טלפוניה הרשומים בתקופה.
ההכנסות הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.4%, אשר נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות משירותי אינטרנט ומשירותי ענן ודיגיטל ומקוזזת בחלקה ע"י ירידה בשירותי טלפוניה בעיקר בשל הפחתת תעריפי הטלפוניה ע"י משרד התקשורת החל מאפריל 2022.
הוצאות השכר הסתכמו בכ-263 מיליון שקל, עלייה של כ-6.9%, אשר נבעה בעיקר כתוצאה מתשלום מענק חד- פעמי בעקבות הסכמות בדבר תוספת השכר במגזר הציבורי ומקליטת עובדים עבור פרויקט הסיבים. הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ-195 מיליון שקל, עלייה של כ-9.6%, אשר נבעה בעיקר מגידול בהוצאות קבלני משנה וחומרים בשל פריסת רשת הסיבים ופרויקטי תשתית נוספים. הוצאות פחת הסתכמו בכ-245 מיליון שקל, עלייה של כ-2.5% בעקבות ההשקעות ברשת הסיבים. הוצאות תפעוליות אחרות הסתכמו בכ-5 מיליון שקל, ירידה של כ-89.4%, אשר נבעה בעיקר מירידה בהוצאות הפרשה לתביעות משפטיות.
ה-EBITDA הסתכם בכ-648 מיליון שקל, עלייה של כ-3.7%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-654 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 58.9%), ירידה של כ-3.0%.
הרווח הנקי הסתכם בכ-249 מיליון שקל, עלייה של כ-14.2%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-254 מיליון שקל, ירידה של כ-0.8%.
התזרים החופשי הסתכם בכ-285 מיליון שקל, ירידה של כ-12.8%, אשר נבעה בעיקר משינויים בהון החוזר.
תוצאות הפעילות של החברות הבנות
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "פלאפון ממשיכה להתבסס כמובילת הדור ה-5 בישראל ו- yes משלימה את ההיערכות האסטרטגית שלה עם הכניסה לעולם הסיבים. yes מציגה עלייה בהכנסות, בתזרים החופשי ובמדדים התפעוליים וממשיכה לצמוח בכמות הלקוחות רבעון עשירי ברציפות, הישג יוצא דופן בשוק הטלוויזיה שנמצא בתחרות עזה. הכניסה שלנו לתחום הסיבים ושיתופי הפעולה עם ענקיות הסטרימינג הבינלאומיות מוכיחים את עצמם ובאים לידי ביטוי בגידול בהכנסות.yes ממשיכה להוביל את שוק הטלוויזיה על גבי אינטרנט עם כ-356 אלף לקוחות המהווים כ-61% ממצבת הלקוחות שלנו היום. פלאפון רושמת שיא בהכנסות מאז שנת 2018 עם גידול בולט בהכנסות מציוד קצה וצמיחה מתמדת במנויי דור 5 שעומדים על כ-860 אלף מנויים. אנו ממשיכים להשקיע באפיקי צמיחה של החברות שיבואו לידי ביטוי בשנים הקרובות ויצעידו את פלאפון ואת yes קדימה".
רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי: "אנו מסכמים רבעון חזק עם עלייה בהכנסות ובכל מדדי הרווחיות שנבעה בעיקר מגידול בהכנסות משירותים עסקיים ומגידול בפעילות בתחומי הסייבר, דאטה סנטר, ענן ציבורי ואינטגרציה. המיקוד בפעילות במגזר העסקי ובפעילות הענן ממשיך להוכיח את עצמו ואנו משקיעים משאבים רבים במגזרי הפעילות הללו שיהוו את מנוע הצמיחה של החברה בשנים הקרובות".
תוצאות פלאפון
שיא בהכנסות החברה מאז שנת 2018, לצד צמיחה עקבית במצבת המנויים וגידול במנויי דור 5 העומדים על כ-860 אלף
- ההכנסות צמחו בכ-2.7% והסתכמו בכ-616 מיליון שקל, כתוצאה מגידול בהכנסות משירותי נדידה, צמיחה במנויי חבילות דור 5 ובמצבת המנויים
- גידול בהכנסות מציוד קצה שהסתכמו בכ-171 מיליון שקל. עלייה של 4.9% מול רבעון מקביל וכ-13.2% מול רבעון קודם
- צמיחה של כ-11 אלף מנויי פוסט פייד, לצד גידול עקבי במספר מנויי חבילות דור 5 שעומד על כ-860 אלף מנויים נכון להיום. מצבת המנויים הכוללת של החברה עומדת נכון ל-31.3.2023 על כ-2.585 מיליון מנויים
- ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) בנטרול דמי קישוריות עמדה על כ-43 שקלים, עלייה של כ-1 שקל מול הרבעון המקביל
- עלייה במדדי הרווחיות בנטרול השפעת עדכון אומדן עלות רשת הסלולר שבוצעה ברבעון המקביל
פלאפון – נתונים פיננסים | Q1 2023 | Q1 2022 | % שינוי |
(מיליוני ש"ח) | |||
סה"כ הכנסות | 616 | 600 | 2.7% |
הכנסות משירותים | 445 | 437 | 1.8% |
הכנסות ממכירת ציוד קצה | 171 | 163 | 4.9% |
רווח תפעולי | 51 | 64 | (20.3%) |
EBITDA | 184 | 186 | (1.1%) |
EBITDA מתואם2 | 182 | 185 | (1.6%) |
שיעור EBITDA מתואם | 29.5% | 30.8% | |
רווח נקי | 44 | 56 | (21.4%) |
רווח נקי מתואם 2 | 43 | 55 | (21.8%) |
מזומנים שנבעו מפעילות שוטפת | 133 | 278 | (52.2%) |
תשלומים לרכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים (ברוטו) |
57 | 72 | (20.8%) |
תזרים חופשי1 |
6 | 145 | (95.9%) |
1 התזרים החופשי מוגדר כמזומנים שנבעו מפעילות שוטפת בניכוי תשלומים עבור השקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, נטו ותשלומים בגין חכירות.
2 בנטרול סעיף הוצאות/הכנסות תפעוליות אחרות, נטו והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות.
פלאפון – נתונים תפעוליים |
Q1 2023 | Q4 2022 | Q1 2022 |
סה"כ מספר מנויים (בסוף התקופה, באלפים) 1 | 2,585 | 2,580 | 2,583 |
מספר מנויי פוסט פייד (בסוף התקופה, באלפים) 1 | 2,159 | 2,149 | 2,093 |
מספר מנויי פריפייד (בסוף התקופה, באלפים)1, 2 | 426 | 431 | 490 |
הכנסה חודשית ממוצעת למנוי (ARPU, בשקלים) 2 | 57 | 57 | 57 |
הכנסה חודשית ממוצעת למנוי בנטרול דמי קישוריות (ARPU, בשקלים) 2 | 43 | 43 | 42 |
שיעור נטישת מנויים 3 | 6.7% | 6.1% | 6.8% |
2 ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (פוסטפייד ופריפייד). המדד מחושב על-ידי חלוקת הממוצע החודשי של סך ההכנסות משירותי סלולר הן ממנויי פלאפון והן ממפעילי תקשורת אחרים, כולל הכנסות המתקבלות ממפעילים סלולאריים העושים שימוש ברשת פלאפון, שירות תיקונים ואחריות מורחבת בתקופה במצבת המנויים הפעילים הממוצעת באותה תקופה. בבחינה שביצעה החברה למנויי הפריפייד במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2022 נמצא כי 96 אלף מנויים נכללו במצבת המנויים על אף שלא ביצעו טעינה. בהתאם לכך גרעה החברה באופן חד פעמי מנויים אלו. גריעת המנויים כאמור הביאה לעלייה של כ-2 ש"ח ב-ARPU לרבעון הרביעי וללא שינוי בשיעור נטישת המנויים ברבעון זה.
3 שיעור נטישת מנויים מחושב על פי היחס של המנויים שהתנתקו משרותי פלאפון והמנויים שהפכו ללא-פעילים במהלך התקופה לממוצע המנויים הפעילים במהלך התקופה.
ההכנסות משירותים הסתכמו בכ-445 מיליון שקל, עלייה של כ-1.8%, לעומת רבעון מקביל, אשר נבעה מגידול בהכנסות משירותי הרומינג, צמיחה במצבת המנויים לרבות מנויים בחבילות דור 5 .
ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-171 מיליון שקל, גידול של כ-13.2% לעומת רבעון קודם ושל כ-4.9% מול רבעון מקביל, שנבעה משינוי בתמהיל המכשירים שנמכרו.
סך הכנסות החברה הסתכמו בכ-616 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-592 מיליון ש"ח ברבעון הקודם, גידול של 4.1%, ולעומת כ- 600 מיליון ש"ח ברבעון מקביל אשתקד, עלייה של כ-2.7%.
ההוצאות התפעוליות הסתכמו בכ-568 מיליון שקל, עלייה של כ-5.8%, שנבעה בעיקר מהשפעת עדכון אומדן עלות רשת הסלולר שבוצעה ברבעון המקביל, גידול בעלויות ציוד קצה לאור הגידול במכירות וכן מגידול בעלויות רשת ואגרות תדרים, בין היתר, לאור עליית תעריפי חשמל ומדד.
ה-EBITDA הסתכם בכ-184 מיליון שקל, ירידה של כ-1.1%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-182 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 29.5%), ירידה של כ-1.6%. בנטרול השפעת עדכון אומדן עלות רשת הסלולר שבוצעה ברבעון המקביל היתה עלייה ב-EBITDA.
הרווח הנקי הסתכם בכ-44 מיליון שקל, עלייה של כ- 238.5% מול רבעון קודם וירידה של כ-21.4% מול הרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-43 מיליון שקל, עלייה של כ-13.2% מול רבעון קודם וירידה של כ-21.8% מול הרבעון המקביל. בנטרול השפעת עדכון אומדן עלות רשת הסלולר שבוצעה ברבעון המקביל היתה עלייה ברווח הנקי המתואם.
התזרים החופשי הסתכם בכ-6 מיליון שקל, לעומת כ-145 מיליון ברבעון המקביל. הפער נובע מהסטה בגביה מלקוחות מהרבעון הרביעי של שנת 2021 לרבעון הראשון של שנת 2022 עקב עיצומי עובדים.
תוצאות yes
גידול בהכנסות של כ- 4.1%כתוצאה מהשקת חבילות משולבות טלוויזיה וסיבים לצד שיתופי פעולה בינלאומיים בתוכן
רבעון עשירי ברציפות של צמיחה בכמות הלקוחות. השחקן הגדול בשוק הטלוויזיה באינטרנט עם כ-356 אלף מנויים נכון להיום, המהווים כ-61% מכלל מצבת הלקוחות
- ההכנסות הסתכמו בכ-329 מיליון שקל, עלייה של כ-13 מיליון שקל, ביחס לרבעון המקביל, בעיקר בשל העלייה בהכנסות מחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים, מחבילות תוכן ושיתופי פעולה בינלאומיים
- ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) צמחה בכ-4 שקל לעומת הרבעון הקודם ועמדה על כ-185 שקל
- המשך גידול בסך המנויים - רבעון עשירי ברציפות. מצבת הלקוחות של החברה נכון ל-31.3.2023 עומדת על כ-580 אלף מנויים
- המשך צמיחה במספר הלקוחות על גבי רשת האינטרנט שעומד על כ-356 אלף לקוחות נכון להיום, המהווים כ-61% ממנויי החברה - השחקן הגדול בשוק הטלוויזיה הישראלי
- התזרים החופשי צמח בכ-115% לכ-56 מיליון שקל
|
Q1 2023 | Q1 2022 | % שינוי |
(מיליוני ש"ח) | |||
הכנסות | 329 | 316 | 4.1% |
רווח תפעולי | - | 10 | NA |
EBITDA | 50 | 60 | (16.7%) |
EBITDA מתואם 2 | 50 |
60 |
(16.7%) |
שיעור EBITDA מתואם | 15.2% | 19.0% | |
רווח נקי | 5 | 10 | (50.0%) |
רווח נקי מתואם 2 | 5 | 10 | (50.0%) |
מזומנים שנבעו מפעילות שוטפת | 92 | 78 | 17.9% |
תשלומים לרכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים (ברוטו) | 31 | 47 | (34.0%) |
תזרים חופשי1 | 56 | 26 | 115.4% |
2 בנטרול סעיף הוצאות/הכנסות תפעוליות אחרות, נטו והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות.
yes – נתונים תפעוליים | Q1 2023 | Q4 2022 | Q1 2022 |
מס' מנויים (בסוף התקופה, באלפים)1 | 580 | 579 | 564 |
מזה: מספר מנויי IP (בסוף התקופה, באלפים)2 | 348 | 329 | 253 |
הכנסה חודשית ממוצעת למנוי (ARPU, בשקלים)3 | 185 | 181 | 186 |
שיעור נטישת מנויים4 | 3.5% | 3.0% | 3.7% |
1 מנוי - בית אב אחד או לקוח עסקי קטן. במקרה של לקוח עסקי שברשותו מעל מספר מפענחים מסוים (כגון בית מלון, קיבוץ או חדר כושר) מתבצע תיקנון של מספר המנויים. מספר הלקוחות העסקיים שאינם לקוחות עסקיים קטנים, מחושב כחלוקת התשלום הכולל המתקבל מכלל הלקוחות העסקיים שאינם קטנים בהכנסה הממוצעת מלקוח עסקי קטן, אשר נקבעת אחת לתקופה.
2 שיעור מנויי די.בי.אס העושים שימוש בשירותי yes+ ו-STINGTV המועברים באמצעות רשת האינטרנט הינו כ-61% מכלל מנויי די.בי.אס נכון למועד פרסום הדוח. שיעור זה כולל גם מנויים העושים שימוש במקביל גם בשירותי הלווין.
3 ARPU - כולל את כלל הכנסות yes (למעט הכנסות ממכירת תוכן לגופי שידור חיצוניים, הכנסות מציוד קצה והכנסות משירותי ISP) מחולק בממוצע הלקוחות בתקופה.
4 שיעור נטישת מנויים - כמות מנויי yes שנטשו את yes במהלך התקופה חלקי הכמות הממוצעת של מנויי yes הרשומים בתקופה.
ההכנסות הסתכמו בכ-329 מיליון שקל, עלייה של 4.1% אשר נבעה בעיקר מהשקת חבילות משולבות טלוויזיה וסיבים לצד שיתופי פעולה בינלאומיים בתוכן.
ההוצאות התפעוליות הסתכמו בכ-330 מיליון שקל, עלייה של כ-7.8%, אשר נבעה מעליה בהיקף עלויות תוכן וכן מגידול בעלויות בגין פעילות סיבים.
ה-EBITDA (דומה ל-EBITDA המתואם) הסתכם בכ-50 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 15.2%), ירידה של כ-16.7%, בעיקר כתוצאה מעלייה בהיקף עלויות תוכן וכן מגידול בגין פעילות סיבים.
הרווח הנקי (דומה לרווח הנקי המתואם) הסתכם בכ-5 מיליון שקל, עלייה לעומת רבעון קודם וירידה לעומת רבעון מקביל. הירידה נבעה בעיקר כתוצאה מעלייה בהיקף עלויות תוכן וכן מגידול בגין פעילות סיבים.
התזרים החופשי הסתכם בכ-56 מיליון שקל, עלייה של כ-115.4%, אשר נבעה בעיקר מפערי עיתוי בהון החוזר.
תוצאות בזק בינלאומי
רבעון חזק עם עלייה בהכנסות, ב-EBITDA המתואם וברווח הנקי
צמיחה בהכנסות וגידול ברווחיות המגזר העסקי
- החברה ממשיכה במגמת הגידול בפעילות המגזר העסקי בכל תחומי הפעילות: שירותי תקשורת, אינטגרציה, ענן ציבורי ודאטה סנטר
- ההכנסות עלו בכ-1.6% והסתכמו בכ-312 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מעלייה בהכנסות המגזר העסקי שקוזזו על ידי הירידה בפעילות האינטרנט הפרטי עקב שינוי הרגולציה לאינטרנט אחוד
- עלייה של כ-45.7% ב-EBITDA המתואם שהסתכם בכ-51 מיליון שקל. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-20 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל
בזק בינלאומי – נתונים פיננסים | Q1 2023 | Q1 2022 | % שינוי |
(מיליוני ש"ח) | |||
הכנסות | 312 | 307 | 1.6% |
רווח תפעולי | 14 | (4) | NA |
EBITDA | 44 | 34 | 29.4% |
EBITDA מתואם2 | 51 |
35 |
45.7% |
שיעור EBITDA מתואם | 16.3% | 11.4% | |
רווח נקי | 13 | (5) | NA |
רווח נקי מתואם2 | 20 | (4) | NA |
מזומנים שנבעו מפעילות שוטפת | 19 | 112 | (83.0%) |
תשלומים לרכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים (ברוטו) |
13 | 26 | (50.0%) |
תזרים חופשי | (1) |
77 |
NA |
2 בנטרול סעיף הוצאות/הכנסות תפעוליות אחרות, נטו והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות.
ההכנסות הסתכמו בכ-312 מיליון שקל, עלייה של כ-1.6%, אשר נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות משירותים עסקיים כתוצאה מגידול בפעילות. עלייה זו קוזזה בחלקה מירידה בהכנסות משירותי ISP בשל קיטון בכמות המנויים בעקבות רפורמת האינטרנט האחוד.
ההוצאות התפעוליות ירדו בכ-5.8% והסתכמו בכ-292 מיליון שקל, אשר נבעה בעיקר מירידה בהוצאות בגין פעילות ISP פרטי בשל קיטון בכמות המנויים בעקבות רפורמת האינטרנט האחוד.
ה-EBITDA צמח בכ-29.4% והסתכם בכ-44 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם צמח בכ-45.7% והסתכם בכ-51 מיליון שקל, (שיעור EBITDA מתואם – 16.3%).
הרווח הנקי הסתכם בכ-13 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-20 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי מתואם של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
התזרים החופשי הסתכם בכ-1 מיליון שקל שלילי, לעומת תזרים חופשי חיובי של כ-77 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר עקב פערי עיתוי בהון חוזר. הפער נובע מהסטה בגביה מלקוחות מהרבעון הרביעי של שנת 2021 לרבעון הראשון של שנת 2022 עקב עיצומי עובדים בשנת 2021 וכן מתשלומי פרישה ברבעון הנוכחי.
מידע על שיחת ועידה למשקיעים ושידור אינטרנט
ביום רביעי, ה-17.5.2023, תקיים החברה שיחות ועידה באנגלית ובעברית באמצעות אפליקציית ZOOM, בנושא הדוחות הכספיים של החברה לרבעון ראשון 2023, להלן פרטי ההתקשרות:
- שיחת ועידה באנגלית:
- שיחת ועידה בעברית: