4 דברים מבהילים שהאקרים יכולים לעשות לכם

4 דברים מבהילים שהאקרים יכולים לעשות לכם

4 דברים מבהילים שהאקרים יכולים לעשות לכם בלי שתדעו


עד 5 דקות

 

האינטרנט מאפשר לנו ללמוד כל דבר שנרצה, לדבר עם אנשים בכל העולם כאילו הם יושבים ממש לידנו בסלון ולהמשיך את רצף העבודה או הלימודים גם מהחוף בתאילנד עם משקה ביד ושמש מלטפת על הפנים. עם זאת, חשוב להבין כי המהפכה הדיגיטלית גם מציבה אותנו בפני סכנות שלא הכרנו בעבר וגורמת לכך שהמידע שלנו חשוף, נגיש ופגיע יותר מאי פעם.
המצב הזה מחייב כל אחד מאיתנו להכיר את האיומים שעומדים בפניו ולהבין כיצד להתגונן מפניהם. בואו נבין מהם הדברים המפחידים ביותר שהאקרים (פצחנים) יכולים לעשות לכם, כדי לוודא שלכם זה באמת לא יקרה.


1. להביך אתכם מול המשפחה והחברים

האקרים שמקבלים בצורה כזו או אחרת גישה למחשב או לסמארטפון שלכם, יכולים לאתר שם גם תמונות או סרטונים מביכים במיוחד לדרוש מכם תשלום בתמורה לכך שלא יפיצו אותם לכל מי שאתם מכירים. גישה למחשב האישי או לטלפון הנייד תאפשר ככל הנראה גם כניסה אוטומטית לפרופילים ברשתות החברתיות ויד חופשית על פרסום פוסטים בהן. בשנים האחרונות תועדו כמה מקרים שבהם האקרים הצליחו לשים את ידיהם על קבצים מביכים במיוחד ולאיים בפרסומם אם לא ישלמו את דמי הכופר.


2. להתחזות לאתרים שאתם גולשים בהם כל הזמן

ראיתם פרסומת עם לינק לאתר של חברה מוכרת? שימו לב, יכול להיות שמדובר באתר פישינג, כלומר אתר שמתחזה לאתר אחר כדי "לדוג" את המידע שלכם. הכתובת יכולה להיות דומה לזו של האתר המקורי עם שינוי של אות אחת.
כך אתם עלולים להזין את הפרטים שלכם בלי לחשוד בכלום ולספק להאקרים את כל המידע שנדרש בשביל לקבל גישה לחשבון שלכם. חשוב להבין שהרמאים המקצועיים לא עוצרים כאן. הם גם יכולים לשלוח לכם הודעה למייל שמתחזה להודעה מארגון מוכר ובה אתם מתבקשים לעדכן פרטים או לשנות את פרטי האשראי שלכם.
לחיצה על הלינק בהודעה כזאת עלולה להפנות אתכם לאתר מתחזה שיגנוב לכם את הפרטים בלי שתחשדו בדבר. לכן, אם אתם רואים הודעה מהסוג הזה, לעולם אל תקליקו על הלינק והיכנסו בעצמכם לאתר המוכר של החברה.


3. לראות מה קורה לכם בבית

זה לא חדש שהאקרים יכולים לפרוץ למצלמה במחשב שלכם ולרגל אחריכם בזמן אמת. עכשיו, עם הכניסה של אביזרים טכנולוגיים נוספים לחיינו, הם יכולים לעשות הרבה יותר מזה. אם האקר מצליח להשיג גישה לרשת ה- WiFi או ה-Bluetooth שלכם, זה אומר שהוא יכול לקבל גישה לאביזרים טכנולוגיים אחרים שמחוברים אליה
זה עשוי לאפשר לו להתחבר למצלמות האבטחה, למוניטור בחדר התינוק, לטלוויזיה החכמה שלכם ודרכה גם לחשבונות הסטרימינג שלכם – ולמעשה לכל אמצעי טכנולוגי נוסף שמחובר לרשת.

4. לגנוב את פרטי האשראי שלכם

ב-2017, נחשף כי אלפי כרטיסי אשראי ישראליים חשופים ברשת האפלה (Dark Net), הרשת הנסתרת והמאובטחת שמשמשת בין היתר למכירת נשק, סמים ואפילו בני אדם. הנתונים התגלו על ידי חברת הסייבר הישראלית אקספריס סייבר וייתכן כי הגניבה נגרמה כתוצאה מפריצה לכספומט או למערכת סליקה של בית עסק כלשהו בישראל. דבר דומה התרחש גם ב-2018 כאשר האקרים פרצו למחשבי חברת "בריטיש איירווייז" וגנבו פרטי כרטיסי אשראי של כ-380 אלף בני אדם.

 


אז מה אפשר לעשות?

כפי שאנחנו משקיעים מאמצים כדי להגן על עצמנו בנהיגה, בפעילויות ספורטיביות ובמצבים מסוכנים אחרים, כך חשוב שכל אחד מאתנו יהיה מודע לסכנות שמאיימות עליו ברשת ויבין כיצד להתגונן מפניהן.
יש כיום מגוון רחב של דרכים להגן על עצמנו ברשת, אחת הבולטות שבהן היא הגנת Bcyber של בזק, שמעניקה מעטפת שמירה ייחודית על כל המכשירים שמחוברים לרשת הביתית שלכם.
השירות מסייע לנטרל את רוב הסכנות שמאיימות עליכם ברשת ולהגן מפני חדירה לפרטיות, הונאות אשראי, גניבת זהות, התחזות ותקיפות של האקרים על כל המכשירים שמחוברים לרשת הביתית – לרבות מכשירים חכמים שאינם מחשבים או סמארטפונים.
Bcyber כולל גם הגנת Anti-Phishing שנועדה לזהות אתרים מתחזים או מפוקפקים – ולחסום אותם לפני ש"יגנבו" את הפרטים שלכם.
ההגנה על המכשירים הניידים שלכם תימשך גם מחוץ לבית וברשתות WiFi אחרות, כמו לדוגמה בבתי קפה או בחללי עבודה.

הצטרפו עכשיו לשירות Bcyber >>