אינטרנט ספק ותשתית

שלושה חודשים אחרי כניסה רפורמת האינטרנט שמטרתה לבטל את ההפרדה המלאכותית בין תשתית לספק אינטרנט– מה השלב הבא?

 

יחד כל הדרך – תשתית וספק אינטרנט אוטומטיים 

בתאריך ה- 17 במאי, רפורמת האינטרנט צפויה לעבור לשלב האוטומטי - כלומר ללא התערבות ידנית. לקראת שלב זה, בזק החלה בבדיקת המערכת החדשה מול מפעילי התקשורת כדי להבטיח הפעלה חלקה. בזק פיתחה במהלך החודשים האחרונים מערכת שתאפשר לספקיות האינטרנט גישה ישירה למערכות החברה, על מנת לאפשר מעבר פשוט של לקוחות בין בזק לבינן. 

 

פועלים למען מטרה משותפת

 
התהליך עצמו כלל תקשורת רציפה בין בזק לכלל ספקיות האינטרנט, ובמקביל עדכון משרד התקשורת. בימים האחרונים מתבצע תהליך הבדיקות, שכולל בחינת כל התהליכים שהוטמעו במערכת עד כה בין בזק לספקיות האינטרנט. במסגרת ההיערכות, קיימה בזק מספר פגישות עם כלל ספקיות האינטרנט במטרה לתאם את תהליכי העבודה הממוכנים. מדובר בהערכות משותפת לבזק וליתר המפעילות, שאמורות מצדן לפעול להטמעת ממשקים תואמים גם במערכות הליבה שלהן. 

 

האם שוק האינטרנט דומה לשוק הסלולר?


רפורמת השוק הסיטונאי יצאה לדרך בחודש פברואר האחרון במטרה לאפשר לצרכנים לפעול מול ספק אחד, ולבטל את ההפרדה המלאכותית בין ספק לתשתית אינטרנט. המהפכה הסלולרית שהחלה לפני שלוש שנים שינתה את הכללים של השוק הסלולרי, אך חשוב להבין שקיים הבדל בין אופי השירותים הניתן למכשירים סלולריים לתשתיות האינטרנט. במכשיר הסלולרי המעבר בין החברות הוא קל וכולל רכישת כרטיס SIM בלבד ומספר הגדרות פשוטות. מעבר של תשתית האינטרנט מורכב יותר, ומחייב מעורבות גבוהה יותר מצד הלקוח והספק ואינו נייד כמו כרטיס פלסטיק. החל מעדכון ושינוי בציוד ובטכנולוגיה ועד שירות טכנאות. מה שכן, סביר להניח לרפורמה החדשה תהיה השפעה רחבה יותר, מזו הסלולרית, על שוק הטלפוניה הקווית והטלוויזיה.

 

מה חשוב לקחת בחשבון בבחירת ספק ותשתית אינטרנט?


רפורמות גדולות, באשר הן, לוקחות זמן, וגם השינויים וההשפעה של הרפורמה בשוק התקשורת הקווית תבחן לאורך זמן. בעקבות הרפורמה צצו לא מעט הצעות חדשות של ספקים לחבילות אינטרנט משולבות (בנדל אינטרנט). חשוב לבחון מה כוללות ההצעות החדשות של הספקים השונים, ויש לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הרלוונטיים בטרם מקבלים את ההחלטה לבחירת חבילת אינטרנט. הפרמטרים הללו כוללים מחיר, איכות המוצר, שירות ברמה גבוהה (טכני, אונליין, טלפוני וברשתות חברתיות), מדיניות הנתב/ראוטר ושירותים נלווים.

 

ספק ותשתית - "כמה זה עולה לי?" הוא רק חלק מהמארג

המחיר הוא רק פרמטר אחד במכלול. לרוב, חברות המציעות מחיר מעט גבוה יותר גם מציעות מוצר טוב יותר עם שירות ברמה גבוהה שתאפשר גלישה איכותית. לכן, מומלץ לבדוק את טיב ואיכות השירותים שהחברה מציעה מלבד מחיר.
מה עוד? חפשו את ההצעות המשתלמות לקצבי הגלישה הגבוהים, בדקו את מדיניות הנתב/ראוטר גם בתחילת התהליך וגם בסופו (מדיניות ההתנתקות), ולבסוף בררו מה השירותים הנלווים שחברת האינטרנט מציעה ללקוח ללא תשלום (שירותי ענן חינמיים וללא הגבלה, שירות לגלישה ב-wifi מחוץ לבית בחינם , שירות סינון אתרים שירות אנטי וירוס וכו').

 

שירות איכותי ומשתלם


בסופו של דבר המטרה של בזק היא להעניק ללקוחות מוצר טוב יותר ומשתלם עם שירות ברמה גבוהה, ובמקביל לאפשר מעבר פשוט, אמין ובטוח לאלו המבקשים להתחבר לשוק הסיטונאי.