איך לבחור ראוטר (נתב)?

איך לבחור ראוטר (נתב)?

ארגנו לכם כמה טיפים לבחירת ראוטר


2 דקות

איך לבחור ראוטר?

המילה "ראוטר" נשמעת לנו כמו גזירה משמיים, נתב שחובה עלינו לקבל עם ההתחברות לספקית אינטרנט. אנחנו לא ממש מקדישים לו מחשבה ולא בדיוק יודעים להבדיל בין הנתבים השונים. וזה מפתיע, כי בעוד רובנו יודעים לעמוד על איכויותיהן של סמארטפונים, מחשבים, מכשירי VOD, סטרימרים, טלוויזיות חכמות, מצלמות, מזגן חכם, קונסולות משחקים וכל מה שבעצם מתחבר לאינטרנט, דווקא האביזר הכי חשוב הוא שקוף מבחינת היחס אליו.

 

מה זה ראוטר?
המכשיר שמנתב ומפיץ את חבילות הנתונים שברשתות התקשורת. וכן, בדיוק כמו הסמארטפון והמחשב, גם הראוטר הביתי כולל דגמים רבים של יצרנים שונים ויש לו השפעה מכרעת על האופן שבו נגלוש בבית או במשרד. כך שבעידן של בתים חכמים ומוצרים רבים שמתחברים ל-WiFi, חשוב לדעת איך לבחור ראוטר שיתאים לכמות המכשירים ונפח הגלישה שלנו. רשת קווית נחשבת לאמינה, יציבה ומהירה יותר ואילו רשת אלחוטית נוחה ואסתטית יותר ללא כבלים, אך קצב העברת הנתונים שלה יחסית מעט אטי יותר, אך חשוב לדעת שכל נתב אלחוטי תומך גם בחיבור קווי. כלומר מהבחינה הזאת, כל בחירה שתעשו היא טובה, והפרמטרים שינחו אתכם צריכים להיות אחרים בהקשר הזה. אז מה חשוב לדעת ולהכיר? הנה כמה כללים שיעזרו לכם.

 

חדש זה טוב

כמות המוצרים שמחוברים לרשת רק הולכת וגדלה ולכן הנתב חייב לתמוך בתקנים המתקדמים ביותר, כך שהנתב שלכם חייב להיות מהדור החדש. בחרו נתב שתומך בתקן Z-Wave 916MHz
ויחבר באופן חזק וחלק את מוצרי “האינטרנט של הדברים” אלה לאלה ברשת הביתית ויעבוד במהירות גם כשהתשתית תמשיך ותתפתח. ובכלל, נתב חדש המתעדכן בכל הנוגע לתמיכה בטכנולוגיות חדישות ישרת אתכם זמן ארוך יותר.

 

מהירות, מהירות, מהירות

האינטרנט הרגיל אותנו לקבל כל מה שאנחנו רוצים ומיד, ולכן אנחנו צריכים שהנתב יוכל לספק את הביצועים הנדרשים, כדי שחילה הסדרה שבה אנחנו צופים בטאבלט לא תקרטע וקונסולת המשחקים לא תיתקע לפתע. אפשר להסתפק בנתב שתומך במהירות 10/100Mbps בחיבור הקו אבל אם אתם עובדים מהבית, יש לכם הרבה מכשירים מתקדמים או שאתם משפחה עם ילדים, העדיפו נתב קווי שתומך במהירות תעבורה בקצב של לפחות אחד גיגה ביט או נתב אלחוטי עם תקן AC שתומך גם הוא בקצב של עד אחד גיגה והגלישה תהיה חלקה.

 

נתב Be 

 

חלוקת עבודה
לבעלי עסקים קטנים או משפחות עם ילדים בגילאים שונים מומלץ לרכוש נתב, שיאפשר לכם שתי רשתות שונות ואליהם תוכלו לחבר מכשירים שונים באופן פשוט ונוח. לכאורה זה נראה מסובך, אבל קל מאוד להגדיר זאת ולהתחבר. העדיפו נתב עם יכולת Mesh מובנית בתוכו, שיודע לבחור עבורכם את הרשת הטובה ביותר לגלישה אופטימלית ומאפשר מעבר אוטומטי בין שני התדרים של הנתב בצורה חכמה. כבעלי עסק תוכלו לחלק את הרשתות לפי צורכי העבודה ואף ליצור רשת Guest Network לאורחים עם סיסמה שונה ולשמור את זו הפרטית לעצמכם בלבד.

 

אבטחת מידע
חומות אש ועדכוני גרסאות יחד עם קודים להצפנה וסיסמאות שונות נדרשות כדי להגן על המכשירים הדיגיטליים שלנו, אך כדי לספק אבטחת מידע איכותית עוד קודם, עליכם לבחור נתב שהוא חומה טכנולוגית בצורה. ישנן לא מעט שיטות הצפנה שכהורים יאפשרו לכם לנטר את פעילות הרשת בבית למכשירים מסוימים, לשעות מסוימות ולהגביל חשיפה לאתרים.

 

תמיכה מתקדמת
הנתב הוא הצומת הטכנולוגי הראשי בבית, ואם אתם משתמשים במכשירים שמעצימים את העוצמה והטווח של ה-WiFi, הרי שהוא חייב להיות מסוגלת לתמוך באביזרים אלה. חשוב גם להבין באיזו תשתית הוא מסוגל לתמוך. לדוגמה, כל הנתבים יכולים לעבוד על תשתית ADSL של בזק, אך לא כולם מסוגלים לפעול על תשתית כבלים אחרות, לכן רצוי שהדגם יתאים לכל סוגי התשתיות, למקרה שתחליפו ספק בעתיד.

עכשיו, כשאתם יודעים קצת יותר איך בוחרים ראוטר, תשאפו לקחת כזה שמספק את החבילה כולה. לדוגמה, נתב Be, שהוא גם "שומר הראש" של הבית עם אבטחת סייבר מקיפה המונעת חדירה לפרטיות ואף מעדכנת אותנו על כך, גם תומך בגלישה של מעל 30 מכשירים המחוברים לאינטרנט בו זמנית, גם מבטיח WiFi איכותי בכל פינה בבית וגם משדרג את חוויית הצפייה בתוכן ומאפשר סטרימינג. גלישה נעימה.

 

לבדיקת פתרון הגלישה המתאים לבית שלכם, לחצו כאן>>