תוך שנתיים: b144 ביסס את מעמדו ברשימת האתרים המובילים והמכניסים ביותר בישראל

תאריך פרסום: 28/04/2010

היעד של b144: להוביל את תחום החיפוש הקטגוריאלי גם בסלולר

  • הכנסות b144 הגיעו ב-2009 ל-22 מיליון שקל, גידול של 140% לעומת אשתקד
  • מספר המפרסמים באתר b144 זינק למעל 15 אלף
  • b144 מעמיק את פעילותו בתחום הרשתות החברתיות 
  • בזק משיקה מספר אפליקציות חדשות לאייפון ולפלטפורמת ovi של נוקיה
  כמעט שנתיים עברו מאז השיקה בזק את אתר b144, ונכון ל-2009, ההכנסות השנתיות מפעילות האתר עומדות על כ- 22 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 9.2 מיליון שקל, בשנת 2008, השנה בה הושק אתר b144. הכנסות b144 והצמיחה המהירה שלהן, כ- 140% בתוך שנה אחת בלבד, הופכות את האתר לאחד המובילים בישראל.

בנוסף, מספר המפרסמים באתר זינק והיום הוא עומד על מעל ל-15 אלף, זאת לעומת 3600 מפרסמים בזמן השקת האתר, עלייה של מעל 300%
.
לפני כשנתיים בזק הגדירה לעצמה מטרה להוביל את תחום החיפוש הקטגוריאלי בישראל באמצעות אתר b144. בתקופה שעברה מאז הושק האתר, ביסס b144 את מעמדו והיום הוא ממוקם בין עשרת האתרים המובילים בארץ (על פי סקר (TIM. מדובר בכניסה מרשימה ביותר לאתר חדש, שתוך שנה סגר פערים של שנים מול המתחרים, ואף עקף אותם.

היום, עם העלייה בשימוש במכשירי סלולר חכמים, נרשמת גם עלייה משמעותית בחיפוש קטגוריאלי. היעד של בזק הוא להוביל את תחום החיפוש הקטגוריאלי בסלולר, באמצעות התבססות על ההצלחה המוכחת של אתר b144 באינטרנט הנייח. הנתונים הנמצאים במאגר b144 משיקים במידה רבה לצרכים שעולים אצל הגולשים הסלולריים, המחפשים כתובת, טלפון, מפה של בית עסק או מקום בילוי, גם על בסיס פלטפורמות של צד שלישי, כגון רשתות חברתיות.

 רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק אמר היום כי, "בזק שמה לה למטרה להיות השחקן המוביל בתחום החיפוש הקטגוריאלי הסלולרי. אתר b144 מהווה היום את מקור המידע הגדול והרלוונטי ביותר בתחומו, בכל פלטפורמה, בכל עת ובכל מקום
פיתוח השימושים הניידים, כמו גם הכניסה לתחום הרשתות החברתיות, כבר מוכיחים את עצמם, כשהגידול המרשים בשימוש ובהכנסות נמשך גם ב-2010". עוד הוסיף גוראון כי, "מהפיכת הסמארטפונים פותחת עבור אתר b144 אופק צמיחה חדש. אין לי ספק כי התפתחות הגלישה הסלולרית, והתקדמות מתן שירותים מבוססי מיקום, יביאו בשורה לחיפוש הקטגוריאלי".

בתוך כך, בזק משיקה היום מספר אפליקציות בלעדיות לאתר b144. בשלב הראשון השיקה החברה אפליקציה לחיפוש עסקים ומפות על גבי האייפון. האפליקציה זוכה לפופולריות רבה, וכבר הורידו אותה למכשירים מעל 26 אלף איש, ועושים בה שימוש תדיר. כמו כן, בזק פיתחה אפליקציה זהה המתאימה גם למכשירי הטלפון החכמים של נוקיה (ovi),Blackberry  ומגוון רחב של מכשירי סלולר נוספים.

בנוסף, מעמיקה בזק את כניסתה לתחום הרשתות החברתיות ומשיקה אפליקציה נוספת לאייפון בשילוב עם הרשת החברתית "POXI". רק לאחרונה הכריזה בזק על כניסה לרשתות החברתיות, והשיקה שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם הרשת החברתית השכונתית myHood .

כמו כן, בזק חושפת היום שיתוף פעולה עם חברת NAVNGO, המפתחת ומשווקת את תוכנת הניווט igo למכשירי  GPS ולמכשירים סלולריים. שיתוף הפעולה כולל שילוב מאגר הנתונים של b144 במפות, כך שניתן למצוא דרכי הגעה לבתי העסק הרלוונטיים למחפש, או לחפש בתי עסק בקרבת המשתמש.

אתר b144 מספק לגולשים נתונים על מספרי הטלפון של כ- 5.9 מיליון מנויים של כל מפעילי התקשורת בישראל, קווי וסלולרי, יחד עם נתונים של כ- 300 אלף עסקים. b144 גם יצר אלטרנטיבה לבעלי עסקים שהובילה להוזלת עלויות הפרסום במדריכי העסקים המסווגים בממוצע ב- 50% ממחירי הפרסום שהיו קיימים בזמן ההשקה בשוק.

מאז השיקה בזק את אתר b144, הוסיפה החברה שירותים רבים כמו חיפוש באמצעות SMS, חיפוש מפות וצילומי בתים, כניסה לתחום הרשתות החברתיות, חיפוש בתי מרקחת תורניים וכן תרגמה את האתר לשפות אנגלית, רוסית וערבית.

בזק מאפשרת ללקוח לחפש אנשים או עסקים בשלוש מדיות שונות, קול, אינטרנט וסלולר.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

מגוון השירותים החדשים שבזק משיקה היום:
אפליקציות לטלפונים חכמים:
  • תמיכה בגלישה סלולרית – פיתוח אפליקציה לחיפוש עסקים ומפות על סמארטפונים (Iphone, ovi ו- Blackberry). כמו כן קיימת תמיכה מלאה בגלישת WAP.
  •  POXI  אפליקציה חברתית מבוססת מיקום לאייפון, המאפשרת למשתמש לחפש תחומי עניין (בילוי, בתי עסק וכו') ולעדכן את חבריו שהוא נמצא באחד מהם, לאתר חברים שנמצאים בסביבה ולשתף את מיקומם גם בפייסבוק. מדובר על שירות מבוסס מיקום המאפשר לראשונה למשתמשים ישראלים לשתף ולהשתתף בחוויה חברתית ופונקציונאלית המעודדת שיתוף תוכן ותקשורת לפי מיקום. שיתוף הפעולה עם b144  הוא בעל ערך רב למשתמשים המעוניינים לגלות מקומות ועסקים על פי מקום הימצאם, או לעסקים המעוניינים לתקשר עם לקוחות פוטנציאלים שנמצאים בסביבתם בזמן אמת.
  •  לאחרונה השיקה בזק שיתוף פעולה עם הרשת החברתית Myhood - במסגרת שיתוף הפעולה הוטמע מנוע החיפוש שלb144  בעמוד הבית של      הרשת החברתית (www.myhood.co.il), ועל  ידי כך בזק  מאפשרת לכל חבר ברשת החברתית לחפש בתי עסק הרשומים באתר b144 מכל      תחום באזור מגוריו. כמו כן, לקוח הנכנס לכרטיס שלו באתר, יוכל לראות המלצות של שכניו לגבי  בתי העסק השונים באזור מגוריו.
     
  • שיתוף פעולה עם חברת NAVNGO, המפתחת ומשווקת את תוכנת הניווט igo למכשירי GPS ולמכשירים סלולריים - שיתוף הפעולה כולל שילוב מאגר הנתונים של b144 במפות, כך שניתן למצוא דרכי הגעה לבתי העסק הרלוונטיים למחפש, או לחפש בתי עסק בקרבת המשתמש
שדרוג שירותי 144:
  • קבלת פרטים ומספר טלפון מהמוקד הקולי כהודעת SMS - עד היום ניתן לקבל את הפרטים בהודעת SMS רק ללקוחות שחיפשו את המספר באמצעות שליחת SMS מהטלפון הנייד למספר 144, ואילו השירות החדש יאפשר לאילו המעדיפים להתקשר למוקד הקולי לקבל את המספר המבוקש ישירות לטלפון הנייד וכך לשמור את המספר מיידית.  (יושק בחודש הקרוב)
  • קבלת ארבעה מספרים במוקד הקולי  – הוטמעה מערכת חדשה המאפשרת להקריא עד ארבעה מספרי טלפון ולבצע השלמת שיחה לכל אחד מהם. עד היום ניתנו במוקד עד שלושה מספרי טלפון והיתה אפשרות לבצע השלמת שיחה רק למספר  הטלפון הראשון.
  • מיקוד – חיפוש מיקוד על פי שם ורחוב בימים אלו חברת דואר ישראל פועלת לשינוי שיטת המיקוד על מנת לייעל את העברת דברי הדואר. בקרוב, עם אישור משרד התקשורת, השירות יהיה זמין באתר b144.
  • שיפור המענה הקולי – במסגרת שיפור המענה הקולי שודרגו התשתיות ומעתה החיפוש ימוקד ויעשה לפי בחירת הלקוח  - עסקים או אנשים פרטיים.
שירותים למפרסם:
  • חבילות למפרסמים - החבילות החדשות אטרקטיביות יותר למפרסם, כיוון שהן מתומחרות לפי אזורי השירות שלו ולפי בחירתו
  •  שירותי בניית אתרים ושירותים משלימים נוספים לחבילת הפרסום באינטרנט (בקרוב).