תאריך פרסום: 24/12/2007

 היעד של בזק: שליש ממנויי ה- ADSL יהיו מחוברים לרשת אלחוטית בסוף 2008

 

 
בזק הכי טובה בבית: משיקה קמפיין לרשת אלחוטית ב-0 ש"ח עם כל חבילת אינטרנט של 2.5 מגה ומעלה.
בזק היחידה המספקת פתרון כולל מקצה לקצה בתחום הרשתות הביתיות

 
חברת בזק מתכננת לחזק באופן משמעותי את החדירה שלה לעולם הרשתות הביתיות, והיא קבעה יעד אגרסיבי לפיו כבר בסוף 2008, כלומר בתוך כשנה, יותר משליש ממנויי האינטרנט המהיר שלה יחזיקו ברשת ביתית אלחוטית. נכון להיום, כ- 170 אלף משקי בית עושים שימוש ברשת ביתית אלחוטית של בזק, והיעד של החברה לשנה הבאה הוא לגייס עוד כ- 200 אלף לקוחות חדשים. בסך הכל מספר המנויים שיחזיקו ברשתות יגיע בסוף השנה הבאה, על פי היעדים שקבעה בזק, לכ- 370 אלף, וזאת מתוך כמיליון מנויי ADSL  (האינטרנט המהיר של בזק). מהלך זה מהווה רכיב מרכזי באסטרטגיה של בזק המעמידה את הבית במרכז, כשהחברה מפתחת ומשווקת בעבורו שירותים ואפליקציות מעולם התקשורת. 

כדי לעמוד ביעד זה, בזק הכריזה על מהלך משמעותי בתחום הרשתות, לפיו החברה תספק אותן ללא עלות, לכל מי שמתחבר או משדרג את החיבור ל- ADSL לרוחב פס של 2.5 מגה ומעלה. ההטבה מותנית בהתחייבות ל- 24 חודשים. מהלך זה הופך למעשה את האינטרנט של בזק לאלחוטי, והוא מגדיר בפעם הראשונה בישראל סף בו כל חבילת אינטרנט במהירות 2.5 מגה ומעלה מעניקה את הזכות לאינטרנט אלחוטי באופן מובנה בחבילה. לבזק גם פתרונות רשת ביתית יעודיים נוספים המאפשרים גלישה בתנאים קשים יחסית הנפוצים בישראל, כמו בתוך ממ"ד או בין מפלסים בבתים פרטיים.

החברה מגבה את המהלך בקמפיין פרסומי רחב היקף שיעלה בטלוויזיה, בשילוט חוצות ברדיו ובאינטרנט.

ההחלטה להעצים את המהלך של בזק בתחום הרשתות הביתיות התקבל לאחר שהתברר כי ההצלחה שלו בשנתיים האחרונות היתה גדולה מאד, אך עדיין היה ברור כי הפוטנציאל נותר עצום. בחודשיים האחרונים בזק כבר החלה לספק רשתות ביתיות בחינם, ללא כל תמיכה פרסומית, ונרשמה קפיצה מרשימה בכמות המצטרפים שהכפילה את עצמה לעומת הרבעון הקודם (ראו גרף מצורף).

בזק היא החברה הדומיננטית ביותר בשוק הרשתות הביתיות, ולמעשה היא גם החברה היחידה המציעה פתרון כולל לצרכן, המאפשר לו ליהנות מרשת ביתית אלחוטית, כשהאחריות המלאה על ההתקנה והתמיכה נמצאת בידי חברה אחת, המעניקה לו פתרון כולל ופשוט מאין כמוהו. ראוי לציין כי הפתרון של בזק לרשתות הביתיות נתמך כולו על ידי אנשי המקצוע מתחומי הטכנולוגיה והשירות של החברה עצמה, ולכן רמת המוצר כה גבוהה.

למנוי המעוניין להתקין בביתו רשת ביתית אלחוטית עומדות שלוש אלטרנטיבות. הראשונה היא לרכוש באופן פרטי רשת אלחוטית שלא דרך בזק ולהתקינה באופן עצמאי בביתו,

כשהחיסרון נובע ממורכבות המערכת והסיכון שהיא לא תפעל או תפעל באופו לקוי. לדוגמא, כאשר הגדרות אבטחת מידע חלקיות מתאפשרת לאחרים גישה לרשת של המנוי. האפשרות השנייה היא לפנות לספקים שלא מספקים פתרון כולל המכיל בתוכו רכש של הציוד ואחריות עליו, יחד עם התקנה ותמיכה מלאה. הפתרון השלישי, אותו מציעה רק בזק, הוא הפתרון הכולל המבטיח "שקט נפשי" וחוויית גלישה אלחוטית מושלמת למנויים.

ישראל, כמו מדינות מערביות נוספות בעולם, חווה שני תהליכים מרכזיים בתחום המחשוב והאינטרנט. הראשון הוא גידול בכמות הבתים בהם יש יותר ממחשב אישי אחד, כשיותר משליש מממשקי הבית בישראל כבר שייכים לקטגוריה זאת. התהליך השני הוא הגידול בכמות המכירות של המחשבים הניידים, המגיעים לרוב עם יכולת גלישה אלחוטית מובנה, כשאלו כמעט משתווים לכמות המכירות של מחשבים שולחניים.

שני תהליכים אלו, יחד עם המגמה המתמשכת של שידרוג רוחב הפס, מגבירים באופן מובהק את הצורך ברשתות ביתיות אלחוטיות. רשתות אלו מספקות פתרון לחיבור של יותר ממחשב אחד בבית, ומאפשרות בו בזמן פתרון אלחוטי למחשבים הניידים, כך שיהיה נוח ופשוט הרבה יותר להשתמש בהם בכל רחבי הבית.

סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון מסר כי, "בזק זיהתה כבר בעבר את הצורך הגדול של הציבור בפתרון לתחום הרשתות הביתיות, ולשם כך היא פיתחה מענה כולל, המכיל בתוכו את הציוד, ההתקנה והתמיכה. ההצלחה היתה אדירה, והמהלך החדש, המאפשר למעשה לקבל רשת בחינם, יהפוך אותה לבת בית אצל עוד רבים נוספים. בזק תופסת בעלות על זירת התקשורת הביתית תחת הסיסמא, 'הכי טוב בבית', ומהלך הרשתות הביתיות בחינם הוא חלק מאותה אסטרטגיה".

מצ"ב שקף ובו גרפים הממחישים את הצמיחה בתחום הרשתות הביתיות האלחוטיות של בזק