בזק משיקה חשבונית חדשה בהשקעה שנתית של 24 מיליון שקלים
בזק משיקה חשבונית חדשה בהשקעה שנתית של 24 מיליון שקלים
תאריך פרסום: 21/01/2008
לאחר יותר משנה של פיתוח בזק משיקה את החשבונית החדשה -
חשבונית ברורה ומפורטת יותר מאי-פעם המותאמת אישית לכל לקוח על פי צריכתו ;
זהו פרוייקט מיקור החוץ הגדול ביותר בישראל בתחום החשבוניות
לאחר מחקר מקיף שנערך לבדיקת צרכי הלקוחות וציפיותיהם מחשבון הטלפון, ובתהליך ארוך שנמשך מעל לשנה, פיתחו בבזק את החשבונית החדשה. חשבונית זאת היא חלק מהאסטרטגיה עליה הצהירה בזק כחברה מכוונת לקוח, שדואגת באופן רציף לשיפור שירותיה ולהפיכתם לנוחים וידידותיים יותר ללקוחות. העלות השנתית של הפקת ושליחת החשבוניות מגיעה ל-24 מיליון שקל.
כדי להפיק את החשבונית החדשה, בזק יצאה במכרז, מהגדולים בישראל, למציאת בית דפוס שיוכל לעמוד במטלה: הפקה של מעל לשני מיליון חשבונות ומכתבים בחודש, אשר מופצים בכל רחבי הארץ. המכרז היה תחרותי במיוחד שכן בזק הינה יצרנית החשבונות הגדולה ביותר בשוק התקשורת הישראלי. לבסוף נבחרו שתי חברות, "דפוס בארי" ו-"אורדע- פרינט", אשר משתמשות בשיטות הדפסה מהמתקדמות בעולם, ומסוגלות להפיק חשבונית צבעונית, בהירה וברורה לקריאה.
בנוסף לשיפור החיצוני הבולט, החשבונית החדשה מציעה גם תוכן אמיתי: מערכת מידע חדשנית מפלחת את נתוני הצריכה בקו הביתי ומאפשרת להתאים אישית לכל לקוח הצעות שיווקיות אשר יביאו לחיסכון נוסף בהוצאות התקשורת שלו. צרופה (אינסרט) שתשולב בחשבון החדש תסייע בהבנתו באמצעות "בועיות" המופיעות לצד סעיפי החשבון ומסבירות באופן פשוט את רכיבי הסעיף. שיפור נוסף חל בגיזרת העיצוב של החשבונית החדשה, הבנויה בצורת מעטפה, חסכונית בנייר וידידותית לסביבה. הלקוחות העסקיים ייהנו אף הם מחשבונית חדשה, אשר הותאמה במיוחד לקהל יעד זה. כל זאת כמובן כאשר בזק מקפידה על עמידה בתקנים המחמירים של משרד התקשורת לגבי גילוי נאות בחשבונות הטלפון.
החשבונית החדשה מהווה קפיצת מדרגה נוספת בשיפור השירות, כאשר ללקוחות בזק קיימות אפשרויות נוספות לקבלת החשבון שלהם: "חשבון במייל" שהושק לפני כחודשיים ושירות "בזק-ביל" שמאפשר, באמצעות האינטרנט, בדיקת חשבונות הטלפון, פילוח של חלוקת השיחות של המנוי וכן בדיקת פירוט השיחות כמעט בזמן אמת באמצעות אתר בזק. שני השירותים ניתנים חינם באמצעות פניה למוקד שירות הלקוחות 199. לקוחות בזק יכולים לשלם את חשבון הטלפון באמצעות הוראת קבע או באמצעות אתר האינטרנט- בנוחות, בביטחון וללא צורך להמתין לנציג שירות.
סמנכ"ל החטיבה הפרטית בבזק, איתמר הראל, אמר כי "המהלך הינו חלק משורת שיפורים שעורכת בזק, מתוך ראיה כוללת של צרכי הלקוח והמשך הובלת שוק התקשורת בישראל. החשבונית החדשה תהיה נהירה הרבה יותר, ותעזור ללקוח למצוא דרכים כיצד לחסוך בעלויות התקשורת"
כדי להפיק את החשבונית החדשה, בזק יצאה במכרז, מהגדולים בישראל, למציאת בית דפוס שיוכל לעמוד במטלה: הפקה של מעל לשני מיליון חשבונות ומכתבים בחודש, אשר מופצים בכל רחבי הארץ. המכרז היה תחרותי במיוחד שכן בזק הינה יצרנית החשבונות הגדולה ביותר בשוק התקשורת הישראלי. לבסוף נבחרו שתי חברות, "דפוס בארי" ו-"אורדע- פרינט", אשר משתמשות בשיטות הדפסה מהמתקדמות בעולם, ומסוגלות להפיק חשבונית צבעונית, בהירה וברורה לקריאה.
בנוסף לשיפור החיצוני הבולט, החשבונית החדשה מציעה גם תוכן אמיתי: מערכת מידע חדשנית מפלחת את נתוני הצריכה בקו הביתי ומאפשרת להתאים אישית לכל לקוח הצעות שיווקיות אשר יביאו לחיסכון נוסף בהוצאות התקשורת שלו. צרופה (אינסרט) שתשולב בחשבון החדש תסייע בהבנתו באמצעות "בועיות" המופיעות לצד סעיפי החשבון ומסבירות באופן פשוט את רכיבי הסעיף. שיפור נוסף חל בגיזרת העיצוב של החשבונית החדשה, הבנויה בצורת מעטפה, חסכונית בנייר וידידותית לסביבה. הלקוחות העסקיים ייהנו אף הם מחשבונית חדשה, אשר הותאמה במיוחד לקהל יעד זה. כל זאת כמובן כאשר בזק מקפידה על עמידה בתקנים המחמירים של משרד התקשורת לגבי גילוי נאות בחשבונות הטלפון.
החשבונית החדשה מהווה קפיצת מדרגה נוספת בשיפור השירות, כאשר ללקוחות בזק קיימות אפשרויות נוספות לקבלת החשבון שלהם: "חשבון במייל" שהושק לפני כחודשיים ושירות "בזק-ביל" שמאפשר, באמצעות האינטרנט, בדיקת חשבונות הטלפון, פילוח של חלוקת השיחות של המנוי וכן בדיקת פירוט השיחות כמעט בזמן אמת באמצעות אתר בזק. שני השירותים ניתנים חינם באמצעות פניה למוקד שירות הלקוחות 199. לקוחות בזק יכולים לשלם את חשבון הטלפון באמצעות הוראת קבע או באמצעות אתר האינטרנט- בנוחות, בביטחון וללא צורך להמתין לנציג שירות.
סמנכ"ל החטיבה הפרטית בבזק, איתמר הראל, אמר כי "המהלך הינו חלק משורת שיפורים שעורכת בזק, מתוך ראיה כוללת של צרכי הלקוח והמשך הובלת שוק התקשורת בישראל. החשבונית החדשה תהיה נהירה הרבה יותר, ותעזור ללקוח למצוא דרכים כיצד לחסוך בעלויות התקשורת"