לראשונה בישראל: בזק משיקה את העסק החכם

תאריך פרסום: 14/03/2017

  • סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק: "מטרת המהלך היא לאפשר לעסקים, בעיקר קטנים ובינוניים, להתייעל, לספק שירות טוב יותר ולהגדיל תפוקות, וזאת על בסיס הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אנו רואים לנגד עינינו מטרות ארוכות טווח בעיצוב הסביבה הדיגיטלית ונמשיך לייצר מהלכים פורצי דרך בתחום"
  • גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות של בזק, "בישראל קיימים היום כ-560 אלף עסקים, ומהפיכת ה-IoT יכולה להתרחש בכל אחד מהם, קטן כגדול. השירות החדש מאפשר להם להפוך לחכם בקלות ובעלות נמוכה יחסית"
  • בזק מציעה מספר חבילות לעסק החכם, במחיר התחלתי של 99 שקל וללא התחייבות
  • בעקבות התמקדות בהובלת מהלכים דיגיטליים ופתרונות IoT חכמים הנוגעים לכל תחום בחיינו, בזק מרעננת את השפה המיתוגית שלה

     
בזק משיקה היום לראשונה בישראל את פלטפורמת העסק החכם. במסגרת השקת השירות החדש בזק יוצאת עם מספר חבילות לעסק החכם, במחיר התחלתי של 99 שקל בחודש (המחיר כולל את עלות החיישנים, מערכת הניהול החכמה ותמיכה שוטפת), בנוסף לדמי התקנה וללא התחייבות.
מערכת ניהול העסק החכם שמשיקה בזק מבוססת על פלטפורמה שפיתחה חברת Axonize הישראלית. המערכת כוללת סט מסכים משולב המשמש לניהול וצפייה של כלל הפעילויות בבית העסק, ומאפשרת קבלת התראות חכמות על פי תרחישים מובנים בזמן אמת. כמו כן, המערכת מאפשרת אנליזה וניתוח של מידע ממגוון החיישנים והמערכות אשר מאפשרים לבית העסק להתייעל ועל ידי כך לחסוך במשאבים. בנוסף למערכת הניהול, מציע שירות העסק החכם של בזק מגוון פתרונות ושירותים המותא
מים לצרכי העסק, אשר כולל מגוון רחב של חיישנים, ביניהם ניתן למצוא בקרת טמפרטורה לזיהוי שינויים במתקני קירור, בקרת נפח  לזיהוי תנועה במתחם מסוים, בקרת פתחים לזיהוי פתיחה של דלתות וחלונות, בקרת תקלות, מרחבי מסחר חכמים, חיישנים המאפשרים זיהוי לקוח במרחב המסחרי של בית העסק, מעקב אחרי מכונות ועוד. שירות העסק החכם של בזק מבוסס על פלטפורמה פתוחה המאפשרת חיבור של כל סנסור IoT, בכל פרוטוקול תקשורת.
סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, "בשנים האחרונות אנחנו עדים לשימוש הולך וגובר בטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לשלוט ולנהל תחומים רבים בחיינו. השינויים הללו כבר ניכרים בתחום החינוך, הסייבר, האבטחה, ניהול הבית, המרחבים הציבוריים ועוד. התפתחויות גלובליות אלו הם חלק מרכזי במהפכה הדיגיטלית, המשנה באופן מהותי את דרך החיים שלנו, ומאפשרת צמיחה ושיפור איכות החיים. כבר לפני כשנתיים בזק הגדירה לעצמה יעד אסטרטגי להוביל את תחום החיים הדיגיטליים בישראל. התחלנו בהבאת הבית החכם לעשרות אלפי לקוחות. היינו הראשונים להפעיל פלטפורמת עיר חכמה, המתקדמת מסוגה בישראל, וכבר היום מספר רשויות עושות בה שימוש. היום בזק משיקה את הרגל השלישית באסטרטגיית החיים הדיגיטליים, ונכנסת לתחום העסקים. מטרת המהלך היא לאפשר לעסקים, בעיקר קטנים ובינוניים, להתייעל, לספק שירות טוב יותר להגדיל תפוקות, וזאת על בסיס הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אנו רואים לנגד עינינו מטרות ארוכות טווח בעיצוב הסביבה הדיגיטלית בישראל ונמשיך לייצר מהלכים פורצי דרך בתחום".



גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק, "בישראל קיימים היום כ-560 אלף עסקים, מעוסק זעיר ועד לארגון המונה אלפי עובדים, ועתה אנו נאפשר להם ליהנות מהערך העצום של מהפכה זו. אני בטוח ששירותים אלו יצברו תאוצה במהירות, וייצרו קפיצת מדרגה משמעותית בדרך ניהול העסקים. זהו נדבך נוסף באסטרטגיית החיים החכמים של בזק, המייצר לחברה מנוע צמיחה חדש. בזק פועלת היום כדי לאפשר לכל אחד מאיתנו לחוות את הסביבה הדיגיטלית האישית, בכל מקום, בבית או בעסק, תוך התבססות על שירותי הרשת והענן המתקדמים שלה. מהפיכת ה-IoT יכולה להתרחש בכל סוג של עסק, קטן כגדול והשירות החדש שבזק משיקה היום מאפשר לכל עסק להפוך לחכם בקלות ובעלות נמוכה יחסית".
האסטרטגיה של בזק המדברת על החיים החכמים, הובילה במקביל גם להתפתחות השפה המיתוגית של החברה. במטרה לחזק את הרחבת טריטוריית הבית המזוהה עם החברה בעשור האחרון ויציאתה למרחבים חדשים, מחליפה בזק את הסלוגן "הכי טוב בבית", בסלוגן "להרגיש בבית". בתוך כך, בזק שומרת על הלוגו "B", המזוהה איתה שנים רבות, אך מרככת אותו ועל ידי כך, הופכת אותו לצעיר וחדשני יותר, תוך שמירה על הנכס המיתוגי הקיים.
אם עד היום בזק הדגישה את הבית, מהיום בזק מפתחת את המשוואה ואומרת שהבית שלנו יכול להימצא איתנו בכל מקום, כך שתמיד נרגיש ככל הניתן כמו בבית. מבחינה זאת, השקת העסק החכם מצטרפת  למהלכים קודמים המחזקים את המהפכה הדיגיטלית גם מחוץ לגבולות המסורתיים של הבית והעסק.
התפתחות השפה של בזק שמה דגש על חדשנות ומובילות טכנולוגית, לצד גמישות. כך, השפה המותגית החדשה כוללת כלים מגוונים ודינמיים כמו גופנים, צבעוניות חדשה ושימוש משתנה בצורת המתאר של הלוגו, שפה צילומית, אייקונים ושימוש בכלים אנימטיביים שכולם יחד משרתים את המסר החדש של המותג. כל שירות של בזק מאופיין בצבע ייחודי לו, בשונה מהצבע הכחול ששלט עד כה בכלל מוצרי החברה. מגוון הצבעים נועד להוסיף למותג רבדים, בנוסף לצבע הכחול שימשיך לתפקד כצבע הראשי של המותג.