תאריך פרסום: 13/09/2017
לקראת כניסתן לתוקף של תקנות נגישות לשירות המידע באינטרנט: בזק משיקה שירות חדש להנגשת אתרי אינטרנט מסחריים

  • גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק, "השירות החדש של בזק מאפשר לבעל האתר להמשיך ולהיות מרוכז במטרות שלו ובמקביל להרחיב את הפוטנציאל העסקי"
  • בישראל קיימים היום כ- 250 אלף אתרי אינטרנט מסחריים, כאשר רק אלפים בודדים מהם נגישים לבעלי מוגבלויות
  •  
לקראת כניסתן לתוקף של התקנות לנגישות שירות המידע באינטרנט בזק משיקה שירות חדש המאפשר לבעלי אתרי אינטרנט מסחריים להנגיש את האתר העסקי שלהם עבור אנשים עם מוגבלויות, במטרה להעניק גם להם זכות שווה להשתמש בשירותים ובמידע הקיים באתרי האינטרנט. השירות ניתן בעלות חד פעמית של 500 שקלים עבור התקנה ובנוסף, תשלום חודשי של 249 שקלים (למשך 36 חודשים ראשונים). מדובר במבצע לרגל השקת השירות שתוקפו עד ל- 29/11/17.
ספקי שירות רבים עושים שימוש באינטרנט כערוץ למתן שירות לציבור ולצרכנים. התקנות החדשות שיכנסו לתוקפן ב-26.10.17 ידרשו מכל גוף המעניק שירות לציבור לבצע התאמות באתרים המספקים שירות או מידע אודות האתר עבור כלל האוכלוסייה. במסגרת זו, מציעה בזק שירות הנגשה חדש הכולל התאמת אתר האינטרנט העסקי לאתר נגיש תוך שימת דגש על התאמת האתר לסטנדרטים WCAG 2.0 AA שהינם בבסיס החוק. השירות תומך במספר דפדפנים, כולל תמיכה בגישה בטאבלט ובטלפונים סלולריים.
מנתוני עמותת הנגישות עולה כי בישראל כ- 250 אלף אתרי אינטרנט מסחריים, כאשר רק אלפים בודדים מהם נגישים לבעלי מוגבלויות.  הפתרון שמציעה בזק ניתן בשיתוף חברת הסטארט אפ הישראלית Make-Sense, הופך בצורה אוטומטית את התשתית של אתרי האינטרנט לנגישים, על פי דרישות החוק. כחלק מההנגשה מתווסף על גבי האתר סרגל כלים ייעודי לאנשים עם מוגבלויות כגון: עיוורים, עיוורי צבעים, כבדי ראיה, חרשים, חולי אפילפסיה ועוד. כך לדוגמא מסייע הכלי לעיוורים ולקויי ראיה באמצעות כלים המפשטים את הקראת  תכני טקסט באמצעות קול אנושי והגדלה או הקטנה של הפונטים על פי הצורך; לעיוורי צבעים מסייע הכלי באמצעות הפיכת ניגודיות הצבעים באתר על פי צרכי המשתמשים; לחולי אפילפסיה מסייע הכלי באמצעות הפסקת כל צורה של הבהוב או אנימציה באתר; לבעלי מגבלת שימוש בעכבר מאפשר הכלי שימוש במקלדת ועוד. השירות תומך בשפות עברית, ערבית, רוסית ואנגלית.
גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק, "השירות החדש של בזק מאפשר לבעל האתר להמשיך ולהיות מרוכז במטרות שלו, ובמקביל להרחיב את הפוטנציאל העסקי לכמעט רבע מהאוכלוסייה, שהתקשתה עד
 
 
היום בגלישה באינטרנט בשל פונטים קטנים, או ניגודיות צבעים לא מתאימה, על ידי הגדלת כניסה של אוכלוסייה חדשה לאתר העסקי שלו."
דוד אדי, מנכ״ל Make-Sense, "בזק הינה שותף טבעי לפתרון הנגישות. בזק חרטה על דגלה להיות הבית של כולם והיום אני גאה לומר שגם אנשים עם מוגבלויות שיגלשו לאתרי אינטרנט וישתמשו בפתרון הנגישות של בזק בשיתוף Make-Sense יזכו לגלישה פשוטה ונוחה יותר."