טלפוניה בצל הקורונה
טלפוניה בצל הקורונה
תאריך פרסום: 10/05/2020
בעקבות העלייה בשימוש בטלפון הביתי בזק תעניק זיכוי כספי ללקוחות שעשו שימוש מוגבר בחודשי התפרצות הקורונה
- על פי ההצעה ובכפוף לאישור משרד התקשורת, יינתן זיכוי למרבית הלקוחות
- המהלך יאפשר חיסכון של עד עשרות אחוזים בחשבון הטלפון
- בזק תזכה רטרואקטיבית לקוחות שחרגו בחודשים הרלוונטיים
עד היום היו קיימים בבזק מספר מסלולי דקות שיחה ממסלול לממעטים לדבר המציע 100 דקות שיחה בחודש, בעלות של 39.90 שקלים ועד למסלול המרבי המציע 1500 דקות שיחה בעלות מקסימלית של 99 שקלים לחודש. במהלך תקופת הקורונה נרשם זינוק חד בהיקפי השימוש, ולקוחות רבים ביצעו שיחות בהיקפים של אלפי דקות, תוך חריגה מהותית מהדקות הכלולות בסלים אליהם היו מנויים.
המהלך החדש שמציעה בזק יאפשר חיסכון של עד עשרות אחוזים בחשבון הטלפון ללקוחות שחרגו מהמסלול אליו היו מחוברים עד לחודש מרץ, עם פרוץ הקורונה. המנגנון המוצע יתייחס לתקופה שבין ה- 1.3.20 ועד ל- 14.6.20.
זכאים להטבה לקוחות שחרגו ממכסת סל הדקות אליו הם משוייכים. לקוחות אלו לא יחויבו לפי תעריף דקה חורגת אלא לפי תעריף סל דקות התואם את היקף הצריכה שביצעו בפועל בתקופת הקורונה. למשל, לקוח שחרג מעבר למסלול הדקות המרבי הקיים היום בבזק (1500 דקות), יחויבו לפי סכום של 25-30 שקלים לכל 1,000 דקות נוספות, זאת במקום עד עלות של 0.18 אגורות בגין דקת חריגה במרבית המסלולים (חריגה שעלותה יכולה להסתכם במאות שקלים).
משבר הקורונה ממחיש את הצורך בקיומו של אמצעי תקשורת אמין ויציב בבית, וכך מגפת הקורונה שאילצה את כולנו להסתגל מחדש למציאות אחרת מחזירה את הטלפון הביתי לימיו הטובים. שימושים מוגברים ניתן לראות בעיקר בקרב המגזר החרדי הלומד מרחוק באמצעות הטלפון ובקרב אוכלוסיית הגיל השלישי שעשתה שימוש גבוה מהרגיל בתקופה זו, לצורך שמירה על קשר עם קרובי המשפחה וחברים.