קבוצת בזק מדווחת על התוצאות הכספיות לשנת 2021
קבוצת בזק מדווחת על התוצאות הכספיות לשנת 2021
תאריך פרסום: 23/03/2022
קבוצת בזק מדווחת על התוצאות הכספיות לשנת 2021
- עלייה של כ-1.1% בהכנסות לכ-8.82 מיליארד שקל – העלייה הראשונה בהכנסות מאז שנת 2016
- עלייה של כ-1.4% ב-EBITDA המתואם* לכ-3.71 מיליארד שקל
- עלייה של כ-0.9% ברווח הנקי המתואם* לכ-1.15 מיליארד שקל
- ההשקעות הסתכמו בכ-1.69 מיליארד שקל, המהווים כ-19% מהכנסות הקבוצה, עלייה של כ-12.8% בעיקר לטובת פריסה מסיבית של סיבים אופטיים
חולון, 23 במרץ 2022 – "בזק" החברה הישראלית לתקשורת בע"מ (TASE: BEZQ), ספקית התקשורת המובילה בישראל, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2021.
גיל שרון, יו"ר בזק: "קבוצת בזק מסכמת את שנת 2021 עם תוצאות כספיות מצויינות, הנובעות בעיקר משיפור בביצועי החברות פלאפון ו-yes, לצד המשך גידול בפעילות האינטרנט של בזק קווי, בזכות הצלחת פריסת הסיבים האופטיים. במקביל, הצלחנו להקטין את החוב נטו ב-2021 בכ-10% ל-6.1 מיליארד שקל. התוצאות הטובות, תזרים המזומנים החזק והורדת החוב, מאפשרים לנו לחזור למתווה של חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות, ולהכריז על מדיניות לפיה החברה תחלק לבעלי מניותיה, מדי חצי שנה, דיבידנד במזומן בשיעור של 50% מהרווח החצי שנתי".
עוד אמר שרון, "2021 היתה שנת חזרה לצמיחה כפי שהגדרנו לעצמנו במטרות התוכנית האסטרטגית. התוצאות הכספיות הטובות של קבוצת בזק לשנת 2021 מהוות עדות לבסיס היציב של הקבוצה וליכולת של החברות להתפתח ולצמוח גם בעתיד. קבוצת בזק הציגה עלייה בהכנסות כמו גם בכל מדדי הרווחיות. במקביל הגדלנו את ההשקעות בלא פחות מ-12.8% במהלך 2021, זאת לטובת פיתוח התשתיות והשירותים שיבטיחו את המשך הובלת הקבוצה".
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, "אחרי שנים ארוכות של שחיקה מתמשכת בהכנסות החברה, אנחנו מסכמים שנה שנייה ברציפות של צמיחה. הכנסות הטלפוניה הקווית שחזרו להישחק לצד הפחתת המחירים המפוקחים בשוק הסיטונאי, העצימו את האתגר שבשמירה על מתווה הצמיחה, וזו הושגה באמצעות צמיחה חדה בהכנסות משירותי תקשורת לעסקים, שירותי ענן ושירותי אינטרנט קמעונאיים ללקוחות פרטיים. שנת 2021 עמדה בסימן הסיבים האופטיים בבזק, עם קצב פריסה חסר תקדים בקנה מידה עולמי. אחרי שנים של עיכובים רגולטוריים, ובתום שנה אחת בלבד, תשתית הסיבים של בזק מגיעה כבר ל-46% מכלל משקי הבית בישראל, ובזק היא כיום בעלת תשתית הסיבים האופטיים הגדולה בישראל. נכון להיום כ-120 אלף לקוחות גולשים על גבי הסיבים האופטיים של בזק, וקצב החיבור לסיבים גובר מרבעון לרבעון. במקביל, קצב החבילה הממוצע באינטרנט קפץ בלא פחות מ- 24.4% ברבעון אחד בלבד, ועמד בסוף 2021 על 129.6 מגה ביט לשנייה.
בשורה התחתונה בזק הציגה עלייה בהכנסות וברווח התפעולי והנקי, וסיכמה עוד שנה חזקה. לצד זה בזק הגבירה את היקף השקעותיה בתשתית, שעלו ב-26.9% ל-1.15 מיליארד שקל, כ-28% מההכנסות. השקעות אלו מבטיחות את המשך השמירה על יתרונותיה היחסיים של בזק בפן הטכנולוגי והשירותי".
עוד הוסיף מזרחי, "בזק פרסמה השנה לראשונה יעדים שאפתניים בתחום האחריות התאגידית במטרה להפחית את טביעת הרגל הפחמנית, כשבמקביל החברה פועלת לקידום השוויון בייצוג נשים בדרג הניהולי והגדלת הגיוון התעסוקתי. בשנתיים האחרונות בזק משקיעה מאמצים רבים בתחום ה-ESG וכשם שהיא ממוקדת ביעדים עסקיים, כך אנחנו פועלים גם להוביל בתחום האחריות התאגידית".
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון,yes ובזק בינלאומי: "השנה האחרונה הייתה שנת מפנה בפלאפון וב-.yes פלאפון עברה לצמיחה בהכנסות אחרי שנים רבות ו-yes עברה לתזרים חיובי לראשונה זה מספר שנים. כל שלוש החברות מסכמות שנה של צמיחה, לצד מגמה עקבית של ירידה בהוצאות התפעוליות, המסתכמת כבר במאות מיליוני שקלים.
עוד הוסיף גוראון, "אנו ממשיכים להתחזק בטלוויזיה עם שנה שנייה ברציפות של צמיחה בכמות המנויים ומעבר לפלטפורמת IP של כ-250 אלף ממנויי yes, מתוכם כ-88 אלף מנויי StingTV, מה שיציב אותנו כבר בשבועות הקרובים כשחקן הגדול בישראל בטלוויזיה על גבי אינטרנט. בסלולר אנו ממשיכים להוביל עם חבילות דור 5, אליו כבר הצטרפו כ-590 אלף מנויים ובבזק בינלאומי אנו ממשיכים לצמוח בשירותים העסקיים ולבצע השקעות בתחום פתרונות הענן. נערכנו בשנים האחרונות היטב לשינויים ולתחרות כדי להבטיח את חוסננו ועתידנו בשוק התקשורת הישראלי."
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק, "קבוצת בזק עמדה בתחזיות לשנת 2021, כשלראשונה מאז 2016, הצגנו גידול בהכנסות שעמדו על 8.82 מיליארד שקל, זאת לצד עלייה מתונה ברווחיות. במקביל לירידה בחוב ולשיפור ביחס חוב נטו ל-EBITDA מ-2.1 בתחילת 2021, ל-1.8 בסופה, החברה שואפת לשמור על דירוג גבוה בקבוצת ה-AA. לראשונה, לצד התחזית לשנה הקרובה, קבוצת בזק מפרסמת שאיפות לטווח הבינוני המשקפות את המטרות האסטרטגיות של הקבוצה ובכך אנו מגדילים את השקיפות בפני המשקיעים ובעלי העניין בחברה".
תוצאות (מאוחדות) של קבוצת בזק
*התוצאות של שנת 2021 ורבעון רביעי 2021 מוצגות בהשוואה לשנת 2020 ולרבעון רביעי 2020, אלא אם נאמר אחרת.
ההכנסות בשנת 2021 עלו לראשונה מאז 2016 והסתכמו בכ-8.82 מיליארד שקל, עלייה של 1.1%, אשר נבעה מעלייה בהכנסות פלאפון ובזק קווי.
הוצאות שכר בשנת 2021 הסתכמו בכ-1.88 מיליארד שקל, ירידה של כ-0.5%, אשר נבעה מירידה בפלאפון, yes ובזק בינלאומי בשל קיטון במספר משרות. הוצאות ההפעלה בשנת 2021 הסתכמו בכ-3.26 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.6%, אשר נבעה בעיקר מגידול בבזק קווי ופלאפון, בין היתר, כתוצאה מהכרה בהוצאה לקרן אוניברסלית לפריסת סיבים וכן מגידול בהוצאות קבלני משנה ועלויות ציוד קצה וחומרים במקביל לעלייה בהכנסות. הוצאות פחת בשנת 2021 הסתכמו בכ-1.89 מיליארד שקל, עלייה של 2.8% אשר נבעה, בין היתר, מהגידול בהשקעות בזק קווי. הכנסות אחרות בשנת 2021 הסתכמו בכ-77 מיליון שקל לעומת הוצאות אחרות של כ-74 מיליון שקל בשנת 2020. הכנסות אחרות הושפעו בעיקר מגידול ברווחי הון ממכירות נדל"ן בבזק קווי.
ההשוואה של מדדי הרווחיות לתקופה המקבילה הושפעה מירידת ערך בסך כ-293 מיליון שקל שנרשמה בשנת 2020.
ה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-3.76 מיליארד שקל (שיעור EBITDA של 42.6%), עלייה של כ-14.2%. ה-EBITDA המתואם בשנת 2021 הסתכם בכ-3.71 מיליארד שקל (שיעור EBITDA של 42.1%), עלייה של כ-1.4%.
הרווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-1.18 מיליארד שקל, עלייה של 48.6%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-1.15 מיליארד שקל, עלייה של כ-0.9%.
התזרים החופשי בשנת 2021 הסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל, ירידה של כ-29.7% אשר נבעה בעיקר מהגידול בהשקעות ומפערי עיתוי בהון חוזר.
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה הסתכם בכ-6.14 מיליארד שקל נכון ליום 31.12.2021, בהשוואה לכ-6.84 מיליארד שקל נכון ליום 31.12.2020, ירידה של כ- 10.3%. ביום 31.12.2021 יחס החוב נטו ל-EBITDA מתואם עמד על כ-1.8 בהשוואה לכ-2.1 ביום 31.12.2020.
דיבידנדים
דירקטוריון החברה החליט לאשר מדיניות חלוקת דיבידנד חדשה אשר לפיה החברה תחלק לבעלי מניותיה, מדי כחצי שנה, דיבידנד במזומן בשיעור של 50% מהרווח החצי שנתי (לאחר מס) על פי הדוחות הכספיים המאוחדים של החברה וזאת החל מהחלוקה הקרובה (בגין המחצית השנייה של שנת 2021).
בהתאם למדיניות זו, המליץ דירקטוריון החברה לאסיפה הכללית של בעלי המניות על חלוקת דיבידנד בסך כולל של 240 מיליון שקל, המהווים נכון ליום קבלת החלטה זו כ-0.09 שקל למניה. היום הקובע ויום ה"אקס" יהיו ביום ה- 9.5.2022. יום התשלום יהיה ביום ה- 16.5.2022.
תחזית הקבוצה לשנת 2022
בהתבסס על המידע הידוע לקבוצת בזק כיום, להלן תחזית הקבוצה לשנת 2022 ושאיפות הקבוצה לטווח הבינוני:
*רווח נקי ו-EBITDA מתואם - בנטרול סעיף הוצאות/הכנסות תפעוליות אחרות, נטו, הפסדים/רווחים חד פעמיים מירידת/עליית ערך והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות.
**CAPEX - תשלומים (ברוטו) בגין השקעה ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים.
*** ההתזרים החופשי מוגדר כמזומנים שנבעו מפעילות שוטפת בניכוי תשלומים עבור השקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, נטו ותשלומים בגין חכירות.
החברה תדווח, ככל שיידרש, על סטיות של 5% ± ומעלה מהסכומים שצוינו בתחזית.
החברה אינה מתחייבת לעדכן באופן שוטף או אחר את שאיפותיה או שינויים כאלה ואחרים שיחולו בשאיפות או בתוצאות בפועל ביחס לשאיפות.
תחזיות ושאיפות החברה המפורטות בסעיף זה הינן מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך. התחזיות והשאיפות מבוססות על הערכות, הנחות וציפיות של החברה, ובין היתר, על הערכות הקבוצה ביחס למבנה התחרות בשוק התקשורת ולהסדרה הרגולטורית של התחום, על המצב הכלכלי הנוכחי במשק, ובהתאם לכך ליכולתה של הקבוצה להוציא אל הפועל את תוכניותיה לשנת 2022 ולטווח הבינוני, לפי העניין, וכן בשים לב לשינויים שיחולו באמור לעיל, בתנאים העסקיים ובהשפעות שתהיינה להחלטות רגולטוריות, שינויים טכנולוגיים, התפתחויות במבנה שוק התקשורת וכיוב' או ככל שיתממש אחד או יותר מגורמי הסיכון המפורטים בדוח התקופתי לשנת 2021. כמו כן, אין וודאות כי התחזית או השאיפות יתקיימו באופן מלא או חלקי, בין השאר, לנוכח מגיפת הקורונה ואי הוודאות כתוצאה ממנה.
כמו כן, בכל הנוגע לשאיפות החברה, בשים לב לכך שמדובר בהתייחסות לטווח הבינוני ולקושי לחזות את התוצאות וביצועי החברה והשוק בפועל בטווח הבינוני, אין כל וודאות כי שאיפות החברה יתקיימו באופן מלא או חלקי, והסטייה בין התוצאות וביצועי החברה בפועל לשאיפות עשויה להיות משמעותית ומהותית. יתרה מכך, שאיפות מטבען אינן מתיימרות להיות תחזיות ויש לקוראן ככאלה.
תוצאות הפעילות הקווית של בזק
- שנה להשקתה, רשת הסיבים האופטיים של החברה מגיעה כבר ל-1.17 מיליון משקי בית בישראל עם כ-120 אלף מנויים מחוברים
- עלייה מתונה בהכנסות בזכות גידול משמעותי בהכנסות מתקשורת נתונים וענן ודיגיטל, ועל אף שחיקה בהכנסות הטלפוניה. יציבות בהכנסות משירותי אינטרנט בזכות גידול בהכנסות מאינטרנט קמעונאי, וזאת למרות הפחתה חדה בתעריפי השוק הסיטונאי
- גידול נוסף ב-ARPU למנוי אינטרנט שצמח לכ-109 שקל ברבעון הרביעי של 2021, והושפע מהשקת הסיבים והמשך יישום אסטרטגיית הבית של בזק, תוך הגברת חדירת נתבי Be ומשפרי הגלישה
- צמיחה בכמות מנויי האינטרנט הקמעונאיים של החברה, שנה שנייה ברציפות
- קצב חבילה ממוצע גדל בתוך שנה בלא פחות מכ-75% ל-129.6 מס"ש
ההכנסות בשנת 2021 עלו בכ-0.6% והסתכמו בכ-4.18 מיליארד שקל, זאת השנה השנייה ברציפות עם עלייה בהכנסות. העלייה נבעה מגידול בכל סעיפי ההכנסות בקיזוז חלקי מירידה בהכנסות משירותי טלפוניה על רקע התמתנות השפעת מגפת הקורונה.
הוצאות שכר בשנת 2021 הסתכמו בכ-934 מיליון שקל, עלייה של כ-1.6%, אשר נבעה, בין היתר, מקליטת עובדים לצורך פרויקט הסיבים ומהכרה בהוצאות תגמול מבוסס מניות. הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ-667 מיליון שקל, עלייה של כ-13.1%, אשר נבעה בעיקר מהכרה בהוצאה לקרן אוניברסלית לפריסת סיבים וכן מגידול בהוצאות קבלני משנה ועלויות ציוד קצה וחומרים. הוצאות פחת הסתכמו בכ-938 מיליון שקל, עלייה של 7.0% אשר נבעה, בין היתר, מהגידול בהשקעות. הכנסות אחרות בשנת 2021 הסתכמו בכ-105 מיליון שקל לעומת הוצאות אחרות של כ-68 מיליון שקל בשנת 2020. הכנסות אחרות הושפעו מגידול ברווחי הון ממכירות נדל"ן, מעדכון הפרשה בגין תביעות משפטיות וכן בשל מענק חד פעמי לעובדים בשנה המקבילה.
ה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-2.69 מיליארד שקל, עלייה של כ-4.0%. הרווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-1.06 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.2%. העלייה ברווח הנקי נבעה מהשינויים בהכנסות והוצאות כאמור ומירידה בהוצאות מימון בכ-15.1% בעיקר מקיטון בעלויות פירעון מוקדם של הלוואות ומירידה בהוצאות ריבית עקב פירעון הלוואות ואג"ח.
התזרים החופשי בשנת 2021 הסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל, ירידה של כ-16.7%, אשר נבעה בעיקר מהגידול בהשקעות בשל פריסת הסיבים.
תוצאות פלאפון
פלאפון מציגה תוצאות מצוינות ועוברת אחרי שנים רבות לצמיחה בהכנסות ועלייה מרשימה בכל מדדי הרווחיות, יחד עם גידול במנויים זו השנה השישית ברציפות
- עלייה במדדי הרווחיות - הרווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-64 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-25 מיליון שקל בשנה קודמת. ה-EBITDA הסתכם בכ-619 מיליון שקל, עליה של כ-20.2%
- המשך צמיחה במנויים - ברבעון הרביעי צורפו כ-29 אלף מנויים ובשנת 2021 כ-134 אלף מנויים. שנה שישית ברציפות של צמיחה עקבית במנויים. צמיחה מתמדת במנויי חבילות דור 5 שעומדת על כ-590 אלף
- עליה בהכנסות - סך הכנסות החברה הסתכמו בכ-2.29 מיליארד שקל, עלייה של כ- 4.7%. סך ההכנסות משירותים בשנת 2021 הסתכמו לסך של כ-1.64 מיליארד שקל, עליה של כ-3.2%, זאת כתוצאה מהתאוששות מסוימת ממשבר הקורונה, חזרה חלקית של הטיסות לחו"ל ושירותי הרומינג וצמיחה במצבת מנויי הפוסט פייד
- ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה ברבעון הרביעי של שנת 2021 על כ-55 שקלים, יציב לעומת הרבעון הקודם והמקביל
1 נתוני המנויים כוללים את מנויי פלאפון (ללא מנויי מפעילים אחרים אשר מתארחים על רשת פלאפון, וללא מנויי IOT) ואינם כוללים מנויים המחוברים לשירות פלאפון במשך שישה חודשים או יותר אך אינם פעילים. מנויים שאינם פעילים הינם מנויים אשר בששת החודשים האחרונים לא קיבלו לפחות שיחה אחת, לא הוציאו לפחות שיחה/מסרון אחד או לא ביצעו פעולת גלישה או לא שילמו עבור שירותים לפלאפון. מנוי פריפייד נכלל במצבת המנויים הפעילים החל מהמועד בו ביצע טעינה ונגרע ממצבת המנויים הפעילים כאשר אינו מבצע שימוש יוצא במשך שישה חודשים או יותר. יצוין, כי לקוח יכול להיות בעל יותר ממספר מנוי ("קו") אחד. מצבת המנויים כוללת מנויים הצורכים שירותים שונים (כדוגמת דאטה למערכות מדיה לרכב), אשר ההכנסה הממוצעת מהם נמוכה משמעותית ביחס ליתר המנויים.
2 ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (פוסטפייד ופריפייד). המדד מחושב על-ידי חלוקת הממוצע החודשי של סך ההכנסות משירותי סלולאר הן ממנויי פלאפון והן ממפעילי תקשורת אחרים, כולל הכנסות המתקבלות ממפעילים סלולאריים העושים שימוש ברשת פלאפון, שירות תיקונים ואחריות מורחבת בתקופה במצבת המנויים הפעילים הממוצעת באותה תקופה.
3 שיעור נטישת מנויים מחושב על פי היחס של המנויים שהתנתקו משרותי פלאפון והמנויים שהפכו ללא-פעילים במהלך התקופה לממוצע המנויים הפעילים במהלך התקופה.
ההכנסות משירותים בשנת 2021 הסתכמו בכ-1.64 מיליארד שקל, עלייה של כ-3.2% אשר נבעה בעיקר מהתאוששות מסוימת מהשפעת משבר הקורונה אשר באה לידי ביטוי בעלייה חלקית בהכנסות הרומינג, על אף שלא הגיעו עדיין לערכים מ-2019, וקוזזה חלקית על ידי ירידה בהכנסות מזמן אוויר נכנס. בנוסף ישנה צמיחה במצבת מנויי הפוסט פייד לרבות מנויים בחבילות דור 5. ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2021 עלו בכ-7.1% והסתכמו בכ-424 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מציוד קצה בשנת 2021 הסתכמו בכ-647 מיליון שקל, עלייה של 8.7% אשר נבעה מעלייה במכירות בקמעונאות בשל מועדי השקות מכשירים מדגמים חדשים. הכנסות מציוד קצה ברבעון הרביעי של שנת 2021 עלו בכ-29.9% והסתכמו בכ-178 מיליון שקל לעומת 137 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד.
סך ההכנסות בשנת 2021 הסתכמו בכ-2.29 מיליארד שקל, עלייה של 4.7%. סך ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכמו בכ-602 מיליון שקל, עלייה של כ-12.9% לעומת הרבעון הרביעי אשתקד.
ההוצאות התפעוליות בשנת 2021 הסתכמו בכ-2.25 מיליארד שקל, ירידה של כ-1.0%.
ה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-619 מיליון שקל (שיעור EBITDA – 27.0%), עלייה של כ-20.2%. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-155 מיליון שקל (שיעור EBITDA – 25.7%), עלייה של כ-34.8%.
רווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-64 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-25 מיליון שקל בשנה הקודמת. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-13 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-12 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד.
התזרים החופשי השלילי בשנת 2021 הסתכם בכ-47 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של כ-149 מיליון שקל בשנה הקודמת. הירידה בתזרים נבעה בעיקר מעיצומי העובדים, שגרמו לאי גבייה מהלקוחות במשך מספר חודשים, הסכומים ייגבו במהלך 2022.
תוצאות yes
שנת מפנה ב-yes שעוברת לתזרים מזומנים חיובי, עלייה ברווח הנקי וצמיחה בכמות המנויים זו השנה השנייה ברציפות
- עלייה מתמשכת בצמיחת מנויים - השנה צורפו כ-5,300 מנויים, לצד גידול בשיעור מנויי IP שעומד נכון להיום על כ-44% מסך מנויי החברה, שהם כ-250 אלף לקוחות, מתוכם כ- 88,000 מנויי Sting TV. סך כל כמות המנויים עומדת כל כ-564 אלף
- ירידה בהכנסות שהסתכמו של כ-1.3% בשנת 2021 לכ-1.27 מיליארד שקל
- המשך שיפור ברווח הנקי - הרווח הנקי הסתכם בכ-30 מיליון שקל, לעומת רווח של 24 מיליון שקל בשנת 2020
- מעבר לתזרים מזומנים חופשי חיובי - התזרים החופשי בשנת 2021 הסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של כ-4 מיליון שקל בשנת 2020
- גידול בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) - עומדת ברבעון הרביעי על כ-190 שקל, עלייה של כ-2 שקלים לעומת רבעון קודם
1 מנוי - בית אב אחד או לקוח עסקי קטן. במקרה של לקוח עסקי שברשותו מעל מספר מפענחים מסויים (כגון בית מלון, קיבוץ או חדר כושר) מתבצע תיקנון של מספר המנויים. מספר הלקוחות העסקיים שאינם לקוחות עסקיים קטנים, מחושב כחלוקת התשלום הכולל המתקבל מכלל הלקוחות העסקיים שאינם קטנים בהכנסה הממוצעת מלקוח עסקי קטן, אשר נקבעת אחת לתקופה.
2 שיעור מנויי די.בי.אס העושים שימוש בשירותי yes+ ו-STINGTV המועברים באמצעות רשת האינטרנט הינו כ-44% מכלל מנויי די.בי.אס נכון להיום. שיעור זה כולל גם מנויים העושים שימוש במקביל גם בשירותי הלווין.
3 ARPU – כולל את כלל הכנסות yes (למעט הכנסות ממכירת תוכן לגופי שידור חיצוניים והכנסות מציוד קצה) מחולק בממוצע הלקוחות בתקופה.
4 שיעור נטישת מנויים - כמות מנויי yes שנטשו את yes במהלך התקופה חלקי הכמות הממוצעת של מנויי yes הרשומים בתקופה.
ההכנסות בשנת 2021 הסתכמו בכ-1.27 מיליארד שקל, ירידה של כ-1.3% אשר נבעה בעיקר מירידה בהכנסה הממוצעת למנוי, כתוצאה משינוי תמהיל המנויים מפרימיום לדיסקאונט ומירידה בהכנסות ממכירת תכנים לגופים חיצוניים. ההכנסות ברבעון רביעי של שנת 2021 הסתכמו בכ-322 מיליון שקל, גידול של כ-1.6% לעומת הרבעון הרביעי אשתקד.
הוצאות שכר בשנת 2021 הסתכמו בכ-188 מיליון שקל, ירידה של כ-7.4%, אשר נבעה מהמשך ירידה במספר המשרות כחלק מתוכנית ההתייעלות. הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ-835 מיליון שקל, ירידה של כ-2.6% אשר נבעה בעיקר מקיטון בהוצאות תוכן. הוצאות אחרות בשנת 2021 הסתכמו בכ-12 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-15 מיליון שקל בשנת 2020. בשנת 2021 נרשמה הוצאה בגין הסכם קיבוצי חדש עם נציגות העובדים ושנת 2020 כללה הכנסה בגין הסכם פשרה עם ספק ועדכון אומדן בגין הסדר לפרישת עובדים.
ה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-235 מיליון שקל (שיעור EBITDA – 18.5%), ירידה של כ-2.9%.
הרווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-30 מיליון שקל, גידול של 25.0%.
התזרים החופשי בשנת 2021 הסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של כ-4 מיליון שקל בשנת 2020. העלייה בתזרים החופשי נבעה בעיקר מגידול ברווחיות ושינויים בהון חוזר.
תוצאות בזק בינלאומי
בזק בינלאומי ממשיכה לצמוח בשירותים העסקיים עם גידול בפעילות הענן, יישומים עסקיים ופעילות חוות השרתים בשוק צומח ומתפתח
- הכנסות החברה בשנת 2021 הסתכמו בכ-1.24 מיליארד שקל, קיטון של כ-2.7%
- שיפור ב-EBITDA וברווח הנקי – ה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-195 מיליון שקל לעומת EBITDA שלילי של כ-92 מיליון שקל. הרווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-8 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-275 מיליון שקל. 2020 הושפעה מירידות ערך חד פעמיות בסך של כ-307 מיליון שקל
ההכנסות בשנת 2021 הסתכמו בכ-1.24 מיליארד שקל, ירידה של כ-2.7%, שנבעה בעיקר מקיטון בהכנסות אינטרנט והכנסות משיחות בינלאומיות, וכן מקיטון בהכנסות ממכירת ציוד ורישוי לעסקים כתוצאה מעיכובים בשרשרת האספקה בעולם, השפעת משבר הקורונה והשפעת העיצומים שננקטו בחברה במהלך החודשים אוגוסט-נובמבר 2021. הירידה קוזזה חלקית על ידי עליה בהכנסות משירותים עסקיים.
הוצאות שכר בשנת 2021 הסתכמו בכ-237 מיליון שקל, ירידה של כ-4.4%, אשר נבעה מהמשך ירידה במספר המשרות כחלק מתכנית ההתייעלות. הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ-799 מיליון שקל, ירידה של כ-0.4% אשר נבעה בעיקר מקיטון בהוצאות מכירת ציוד ורישוי לעסקים במקביל לירידה בהכנסות. הוצאות אחרות בשנת 2021
הסתכמו בכ-6 מיליון שקל לעומת כ-313 מיליון שקל בשנת 2020, ירידה אשר נבעה מהכרה בהפסד מירידת ערך בסך של כ-307 מיליון שקל בשנת 2020.
ה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם בכ-195 מיליון שקל (שיעור EBITDA – 15.8%), לעומת EBITDA שלילי בסך כ-92 מיליון שקל בשנת 2020, אשר הושפע מירידת ערך של כ-307 מיליון שקל בשנת 2020.
הרווח הנקי הסתכם ב- 2021 בכ-8 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-275 מיליון שקל בשנת 2020.
(הרווח הנקי ב-2020 הושפע מירידת ערך כאמור לעיל וממחיקת נכס מס בסך כ-30 מיליון שקל).
התזרים החופשי בשנת 2021 היה מאוזן, לעומת כ-84 מיליון שקל בשנת 2020. הירידה בתזרים נבעה בעיקר מעיצומי העובדים, שגרמו לאי גבייה מהלקוחות במשך מספר חודשים, הסכומים ייגבו במהלך 2022.
מידע על שיחת ועידה למשקיעים ושידור אינטרנט
ביום שלישי, ה-23.3.2022 תקיים החברה שיחת ועידה טלפוניות באנגלית, בנושא הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הרביעי ולשנת 2021, להלן פרטי ההתקשרות:
שיחת ועידה טלפונית: בשעה 16:30, מספר הטלפון להצטרפות לשיחת הוועידה: 03-918-0685 (אין קוד גישה).
הדוחות הכספיים של החברה יפורסמו לפני קיום שיחות הוועידה באתר הבורסה לניירות ערך בתל אביב בע"מ (www.maya.tase.co.il) ובאתר ההפצה של רשות ניירות ערך (www.magna.isa.gov.il).
הקלטה של שיחת הוועידה באנגלית תעלה לאתר קשרי המשקיעים של החברה תוך יום עסקים אחד מסיום השיחה בכתובת http://ir.bezeq.co.il.
אודות בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ
בזק היא ספקית שירותי התקשורת המובילה בישראל. החברה, שנוסדה ב- 1984, הובילה את ישראל לעידן חדש של תקשורת, המבוסס על הטכנולוגיות והשירותים המתקדמים ביותר. בזק והחברות הבנות שלה מציעות מגוון שלם של שירותי תקשורת, הכוללים שירותי טלפוניה מקומית, שיחות בינלאומיות ושירותי סלולר; שירותי אינטרנט פס רחב, תקשורת נתונים, ענן ודיגיטל; טלוויזיה רב-ערוצית בלוויין ובאינטרנט; ורשתות תקשורת ארגוניות. למידע נוסף על בזק אנא גשו לאתר התאגיד בכתובת http://ir.bezeq.co.il.
הודעה לעיתונות זו מכילה מידע חלקי הלקוח מהדוחות הציבוריים של בזק המתפרסמים על פי חוק ניירות ערך התשכ"ח-1968 ("חוק ניירות ערך"). הדוחות הנ"ל נגישים דרך אתר רשות ניירות ערך: www.magna.isa.gov.il קריאת הודעה זו אינה מהווה תחליף לקריאת הדוחות המפורטים של בזק המוגשים על פי חוק ניירות ערך ואינה מיועדת להחליף או לסייג את הדוחות המלאים. ההודעה הוכנה לנוחות הקורא בלבד, מתוך הבנה כי הדוחות המפורטים נקראים בו-זמנית לעיון בהודעה. החברה אינה מתחייבת לגבי הדיוק או השלמות של המידע הכלול במסמך זה. הודעה לעיתונות זו אינה מהווה הצעה או הזמנה לרכוש ניירות ערך או יחידות השתתפות, ואין להשתמש בהודעה זו ובמידע הכלול בה כבסיס או להסתמך עליהם בקשר לכל חוזה או התחייבות.
מנהל קשרי משקיעים: סמנכ"ל תקשורת תאגידית:
מר נפתלי שטרנליכט מר גיא הדס
בזק בזק
טלפון: 02-539-5441 טלפון: 03-626-2600
דוא"ל: ir@bezeq.co.il דוא"ל: pr@bezeq.co.il
מר נפתלי שטרנליכט מר גיא הדס
בזק בזק
טלפון: 02-539-5441 טלפון: 03-626-2600
דוא"ל: ir@bezeq.co.il דוא"ל: pr@bezeq.co.il

גיל שרון יו"ר בזק.
צילום - רמי זרנגר.