כמה דברים שלא ידעתם על מונדיאל 2018



 6 עובדות שיעזרו לכם להכיר את מונדיאל 2018 מקרוב

 
מתרגשים לקראת המשחקים? גם אנחנו. כדי להיות מוכנים באמת, בואו להכיר קצת יותר טוב את מה שמצפה לכם השנה

הרגע הכי מרגש עבור אוהדי הכדורגל כבר כאן. לפני שאתם מדליקים את הטלוויזיה ומחזיקים אצבעות לקבוצה שלכם, הנה כמה עובדות שיעזרו לכם להכיר את המגרשים מקרוב. ממש מקרוב.

 

1. האצטדיון הגדול ביותר יכול להכיל 81 אלף איש!

משחקי המונדיאל יתקיימו ב-12 אצטדיונים שונים שמפוזרים ברחבי 11 ערים ברוסיה. לוז'ניקי שבמוסקבה הוא המרכזי והגדול ביותר מביניהם, ובאפשרותו לארח 81 אלף איש. הוא נבנה ב-1956 ובמהלך האולימפיאדה שנערכה במוסקבה כלל 103 אלף מקומות. לאחר מכן השטח שלו צומצם ל-78 אלף מקומות. לקראת המונדיאל שיפצו אותו שוב, והתווספו לו מקומות נוספים. את לוז'ניקי תוכלו לראות במשחק הפתיחה, בחצי הגמר וגם בגמר המונדיאל שיתקיים ב-15 ביולי.


2. חוויית הצפייה במשחקים השנה חדה מאי פעם

חשוב לכם לא לפספס שום מהלך של הקבוצה שלכם? משחקי המונדיאל משודרים השנה לראשונה באיכות 4K, שעוזרת גם לאוהדים שלא טסו לרוסיה להרגיש חלק מהמגרש. מדובר באיכות צפייה שמשדרגת את החוויה באמצעות רזולוציה גבוהה יותר, ומאפשרת לראות כל גול ובעיטה באיכות חדה במיוחד. עד כמה? פי 4 מאיכות ה-HD המוכרת!
 


נתב Be



סטרימינג איכותי וציפייה ב - 4kהצטרפו עכשיו לאינטרנט של בזק במחיר שאסור לפספס


3. המשחקים יתקיימו לראשונה על דשא שאינו (לגמרי) טבעי

עד כה נערכו משחקי המונדיאל על דשא טבעי, אבל השנה זה הולך להשתנות. בשל מזג האוויר הקר במוסקבה, שפגע באיכותם של משטחי הדשא הטבעיים, התבצעה באצטדיון לוז'ניקי בעת הקמתו התקנה של דשא סינתטי. בהמשך הוא הוחלף בדשא טבעי, וכחלק מההיערכות למונדיאל הוא עבר "חיזוק" באמצעות טכנולוגיה היברידית ששתלה במגרש סיבים סינתטיים. כיום, המגרש כולל תערובת של 95% דשא טבעי עם 5% דשא סינתטי. החברה שנבחרה לבצע את העבודות, שדרגה גם 5 אצטדיונים נוספים ברוסיה. כבר במשחק הפתיחה, נוכל לראות את התוצאות מקרוב...
 

4. זו גם הפעם הראשונה בה "מחיאת הכף הוויקינגית" תגיע למונדיאל

בקיץ של 2017 העפילה איסלנד למונדיאל בפעם הראשונה, והפכה לאומה הקטנה ביותר שמשתתפת במשחקים. אוהדי הקבוצה יביאו איתם לטורניר לא רק התרגשות אלא גם מחיאות כפיים "ויקינגיות" יוצאות דופן. מדובר במחיאות כפיים רועמות שנעשות בסנכרון מושלם עם קולות תיפוף, וזוכות למענה מצד שחקני הנבחרת. כך הן מחברות בין שני הצדדים, ומסמלות הערכה להישגי הנבחרת. השנה, נראה לראשונה את המחיאות הללו גם במגרשים ברוסיה.




הנתב שהופך את האינטרנט לטוב יותר, עוצמתי יותר ועם הגנת סייבר מקיפה

 

5. הכדור הרשמי הוא חידוש לכדור מ-1970

אדידס טלסטאר 18 הוא שמו של הכדור הרשמי של המונדיאל לשנת 2018. השם הוא שילוב בין המילים טלוויזיה (Television) וכוכב (Star), וזהו גם שמו של לוויין התקשורת הראשון בעולם. הדגם הנוכחי הוא חידוש לכדור הטלסטאר שכיכב במונדיאל 1970 במקסיקו, רק שהפעם הוא יכלול גם צ'יפ. אוהדים יוכלו לסרוק אותו לאורך המשחקים, כדי להשתתף בתחרויות ופעילויות שונות.
מסי שהציג את הכדור בטקס הרשמי בסוף 2017, החמיא למראה ולביצועים שלו. השוערים של גרמניה וספרד לעומת זאת, אהבו אותו קצת פחות. במרץ האחרון טלסטאר 18 נכנס בפעם הראשונה למגרש במשחק בין שתי האלופות, אבל השוערים זיכו אותו לביקורות קרירות והתלוננו על לחץ האוויר בו ועל קשיים באחיזה.

 

6. באצטדיון הכדורגל שבקאזאן נקבעו שיאי עולם ב...שחייה

האוהדים שיגיעו לקאזאן ארנה, שהוקם ב-2013, יוכלו לומר שהגיעו אל אצטדיון הכדורגל היחיד שנקבעו בו 12 שיאי עולם בשחייה. המגרש הביתי של הקבוצה רובין קאזאן אירח ב-2015 את אליפות העולם בשחייה, מה שהצריך הקמה של בריכה במקום הדשא. מאז הדשא חזר כמובן למקומו הטבעי ובמונדיאל הקרוב הוא יארח 6 משחקים, בהם גם שמינית ורבע הגמר.
אז באיזו איכות המונדיאל שלכם?

סטרימינג איכותי וציפייה ב - 4kהצטרפו עכשיו לאינטרנט של בזק במחיר שאסור לפספס

לקוחות האינטרנט של בזק לא מפספסים את מה שקורה על המגרש עם BE - הנתב שהופך את האינטרנט לטוב יותר ומאפשר צפיית סטרימינג איכותית ברזולציית 4K
התקדמו כבר עכשיו ל BE ותהנו מחווית צפייה איכותית וחדה!