מתשתית בלבד, לאספקת מוצרים ושירותים

תאריך פרסום: 12/11/2006

הפעילות של בזק באינטרנט המהיר עוברת טרנספורמציה - מחברה המספקת תשתיות בלבד, לחברה המספקת מגוון מוצרים ושירותים נלווים

 בזק הכריזה על תפיסה שיווקית חדשה הרואה את בית הלקוח, כזירה שיווקית מרכזית "מנקודת הכניסה לבית – לכל נקודה בבית"

 
 
בזק הודיעה היום במסיבת עיתונאים על המגמות והיעדים החדשים של החברה בתחומי האינטרנט המהיר בשנה הקרובה. הפעילות של בזק בזמן הקרוב צפויה לקבל מפנה והחברה תהפוך מחברה המספקת תשתיות בלבד, לחברה המספקת את המוצרים והשירותים הנלווים בתחום האינטרנט המהיר לבית הלקוח. בזק לא עוד תספק תשתית לטלפוניה ואינטרנט בלבד, אלא תיתן ללקוחות מענה לטווח רחב של צורכי התקשורת בביתו.

מספר מנויי האינטרנט המהיר של בזק כבר מתקרב ל-900 אלף לקוחות. המהלך החדש של בזק – נובע מהחדירה המהירה של האינטרנט המהיר וההתפתחות הטכנולוגית המהירה של מוצרים ושירותים בתחום זה. הזירה הביתית משתנה בקצב מסחרר. במרבית בתי האב בישראל כבר יש אינטרנט מהיר ובבתים רבים מאד יש גם יותר ממחשב אחד. במגזר הפרטי למשל, בכשליש מממשקי הבית יש שני מחשבים ויותר. בכ-400 אלף בתים כבר קיימת רשת ביתית באמצעותה ניתן לגלוש באינטרנט מכל המחשבים שבבית בו זמנית.

הלקוח הפרטי רוצה גם ליהנות בביתו מהעולם החדש שמציע האינטרנט. מחוויות בידור, צפייה בתכני ווידאו, מוסיקה ומשחקים. בזק, כמובילת השוק, בוחרת איפוא לתת מענה לצרכי הלקוחות ו"לקחת אחריות" על מוצרים ושירותים המעצימים את חוויית האינטרנט. כמו בעבר, בזק בוחרת לספק שירות ללקוח מ'קצה לקצה', באופן מלא.

איקה אברבנאל, המשנה למנכ"ל בזק בתחום התקשורת הנייחת, הסביר כי בזק מתעתדת לשים דגש מיוחד על אספקת שירותים חדשניים עם סינרגיה ברורה לעסקי הליבה של החברה. "הכוונה היא ליצור יחסים ארוכי טווח עם הלקוחות. לצד המשך פיתוח הפעילויות הנוכחיות, ניצור שכבה של מוצרים ושירותים חדשים. הכוונה היא בפירוש להגביר את נאמנות הלקוחות ולשנות את האופן שבו הם תופסים את בזק כיום – כחברה המספקת תשתית בלבד. נהפוך להיות חברה שמציעה שורת מוצרים אטרקטיביים, שירותי ערך מוסף וחוויה מלאה בבית הלקוח כמכלול" אמר אברבנאל.

אברבנאל הוסיף והדגיש את היכולת הייחודית לבזק לטפל במוצר מול הלקוח עד הפרט האחרון. החל מזיהוי צורך בקרב קהל הלקוחות ומתן מענה לו, מכירת המוצר במחיר אטרקטיבי בד"כ ללא תחרות, וליווי הלקוח עם שירותי תמיכה מעולים עד ודאות שהוא שבע רצון. 

בזק הכריזה במסיבת העיתונאים על המעטפת השיווקית של כל השירותים והמוצרים שבזק תשווק ללקוחות בתחום האינטרנט המהיר. הכוונה היא לראות בבית הלקוח כולו זירה שיווקית מרכזית "מנקודת הכניסה לבית – לכל נקודה בבית". בזק השיקה היום שני מוצרים חדשים תחת קונספט זה – את מצלמת האינטרנט הביתית – ה- B CAM ואת ה-HPNAהמאפשר פריסת רשת ביתית באמצעות קווי הטלפון ומיועד להתקנה בבתים גדולים (ראה הודעה נפרדת לעיתונות על שני השירותים הנ"ל).

עוד הגדירה בזק שורת מטרות ומוצרים מתוכננים לשנה הקרובה. בין השאר בוחנת החברה אפשרות להשיק ב-2007: נגן סרטים וממיר אלחוטי מהמחשב לטלוויזיה, נגן מוזיקה ורדיו, סדרת טלפוני וידאו אלחוטיים, כונן גיבוי רשתי אלחוטי ושרת מדפסות רשתי אלחוטי. כל המוצרים נמצאים בבחינה וצפויים להיות מושקים בהדרגה.
בזק זיהתה את המגמות החדשות בשוק האינטרנט המהיר כבר בתחילת השנה. עוד במהלך השנה הנוכחית – מבלי שנחשפה הגישה החדשה עליה מדווחת בזק היום - כבר ביצעה החברה שורה של פעילויות על מנת לתמוך בקונספט החדש:

      -  בחודש פברואר השיקה בזק מחדש את  הרשת הביתית והפכה את השירות משירות של
         "מביני דבר" לשירות נגיש לכל אחד במחירים נוחים במיוחד. 

      -  בזק נמצאת בעיצומו של תהליך הדרגתי להעלאת קצבי
         ה –  UPLOAD ל – 600,000 גולשי האינטרנט.

      -  הושקה חבילת גלישה חדשה במהירות של 2.5 מגה.

      -  הוזל משמעותית מחיר חבילת ה – 5 מגה והיום מחירה הוא 99 ₪ בלבד.

בסופו של יום, כך כוונת בזק, יוכל הלקוח הביתי לגלוש באינטרנט מכל מחשב בבית; ליהנות ממוזיקה זמינה בכל מקום בבית; לצפות במערכת הקולנוע הביתי בסרטי וידאו מהמחשב האישי; לצפות בנעשה בבית מכל מקום ובכל שעה – הכל בעזרת מוצרי בזק, ועם האמינות, התמחור הנוח ושירות התמיכה המעולה שרק בזק יודעת להציע. 

עוד ראוי לציין, כי הרשת הביתית שבזק החלה לספק לפני כ – 8 חודשים מהווה אפליקציה מצוינת להשיק באמצעותה שירותים ומוצרים נוספים לבית הפרטי.