בזק משדרגת את אתר b144 ומשיקה אתר חיפוש באנגלית, ערבית ורוסית

תאריך פרסום: 12/07/2009

 

לראשונה בישראל: אתר לחיפוש עסקים ואנשים בשפות

בזק משדרגת  את אתר b144 ומשיקה אתר חיפוש באנגלית, ערבית ורוסית

עלות הפיתוח נאמדת בכמיליון שקלים

בזק ממשיכה ומעמיקה את פעילותה לפיתוח אתר b144, המדריך העסקי והפרטי באינטרנט, ומשיקה היום את אתר b144 בשפות. מדובר באתר היחיד בארץ המעניק מענה מקיף בתחום החיפוש הקטגוריאלי, תחת קורת גג אחת למגזרים השונים בחברה הישראלית. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לגולשים לבצע חיפוש אחר עסקים ואנשים ולקבל תוצאות בשפות הערבית, הרוסית והאנגלית. המהלך התבצע על בסיס פלטפורמת אתר 144b, ובהשקעה כספית של כמיליון שקל. 

ניתן להיכנס לאתרי החיפוש בשפות באמצעות דף הבית של אתר b144 בעברית, שם כל אחד יוכל לבחור באיזו שפה הוא מעוניין לבצע את החיפוש. האתר תומך בכל הפונקציות  הקיימות בחיפוש בעברית, כאשר לצורך התמיכה בשפות בנתה בזק מנוע פונטי שבאמצעותו מתורגמים כל הערכים באתר ל-  3 שפות נוספות. חשוב לציין כי האתר מושק כיום בגרסת בטא, ומבוסס על אינטליגנציה מלאכותית, המאפשרת לאתר "ללמוד", מהחיפושים המצטברים של המשתמשים, ובכך לשפר את דיוק תוצאות החיפוש לאורך זמן.

האתר החדש הנמצא בכתובת b144.co.il, עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כך ששליפת המידע תהיה מהירה, קלה ואינטואיטיבית ככל הניתן. בנוסף, השיקה בזק  מספר אפליקציות בשפות אנגלית, ערבית ורוסית המתממשקות למערכת החיפוש, כמו מילות מפתח שתורגמו מראש, רחובות, מספרי חירום, מערכת מפות המאפשרות לגולש לקבל מסלול הגעה אל היעד המוזן מכל נקודה שהיא בישראל ועוד. בנוסף, בזק שילבה באתר מקלדת וירטואלית בשפות אנגלית ערבית ורוסית, המאפשרת למי שאין ברשותו מקלדת בשפה הייעודית לבצע חיפוש בשפה הנוחה לו.

 אתר b144 אשר דורג בסקר TIM האחרון במקום האחד עשר, מספק לגולשים נתונים על מספרי הטלפון של כ - 6 מיליון מנויים של כל מפעילי התקשורת בישראל, קווי וסלולרי, יחד עם נתונים של כ- 300 אלף עסקים. שוק החיפוש העסקי המקומי באינטרנט בישראל מוערך בכ- 60 מיליון שקל בשנה.

רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, אמר בעקבות השקת הפלטפורמה החדשה, "בזק ממשיכה לשדרג את אתר b144 בכדי לאפשר גישה רחבה לכמה שיותר קהלים ליהנות מהאתר. המגזרים השונים חשובים לבזק, וההשקעה באמצעים ייעודיים בעבורם טבעית עבור החברה". עוד הוסיף גוראון כי, "בזק ממשיכה באופן מואץ בפיתוח שירות b144 בכדי לבסס את מיצובו כאתר המוביל בתחומו בישראל".

בתוך כך, עולה בזק בקמפיין שני לשנת  2009 לאתר b144. הקמפיין החדש תחת הכותרת, "300,000 עסקים באתר אחד", באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי יכלול שילוט חוצות ברחבי הארץ וימשך כשבועיים. (מצ"ב דוגמאות).