לראשונה: בזק פונה לקהל יעד חדש ומקימה מחלקת צעירים

תאריך פרסום: 03/07/2012

רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, "מסקרים שביצענו ראינו שמרכיב התקשורת המרכזי
בקרב סגמנט זה הוא האינטרנט, מה שמצביע על פוטנציאל צמיחה גבוה בתחום
"


לראשונה, בזק פונה לסגמנט הצעירים ומקימה מחלקה ייעודית אשר תגבש פעילות שיווקית ממוקדת לקהל יעד בגיל 20-30.  קהל היעד החדש אליו פונה בזק מורכב מסטודנטים, משפחות צעירות בתחילת הדרך, צעירים אחרי צבא, צעירים שרק עזבו את הבית וכדומה. מדובר למעשה בקבוצת גיל שיוצאת לדרכה העצמאית ועומדת בפני ההחלטה לגבי שירותי התקשורת אותם תצרוך. עד היום בזק לא ביצעה פעילות ממוקדת לסגמנט זה, ופעלה בעיקר בחלוקה לסגמנטים עסקיים למול לקוחות פרטיים ומגזרים (חרדי, ערבי ורוסי). 

מסקרים שביצעה בזק עולה כי, שיעור חדירת האינטרנט בקרב סגמנט הצעירים הינו גבוה במיוחד ועומד על כ- 92% אחוז. עוד עולה כי, שיעור חדירת שירותי התקשורת, הכוללים טלוויזיה, טלפון ואינטרנט, מצביע על כך שצעירים (בגיל 20-30) מוכנים לוותר על Nמגוון אמצעי תקשורת כמו טלוויזיה רב ערוצית, אבל לא על  האינטרנט. האינטרנט משמש את הצעירים בעיקר לצפייה בקליפים, בסרטונים ובסדרות המצריכים רוחב פס רחב. 

רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, "מדובר בסגמנט גדול שנמצא בצומת קבלת החלטות לגבי השירותים שיצרוך, ביניהם שירותי התקשורת. מסקרים שביצענו ראינו שמרכיב התקשורת המרכזי בקרב סגמנט זה הוא האינטרנט, מה שמצביע על פוטנציאל צמיחה גבוה בתחום. אנחנו מאמינים שהפרמטרים המשפיעים ביותר בקרב קבוצה זו ואשר רלוונטיים לפעילות של בזק הם אינטרנט ומחיר אטרקטיבי וזו הזירה שהחלטנו לפעול בה".

במסגרת המהלך הפיקה בזק מספר סרטוני אנימציה מצחיקים מעולם האינטרנט בשיתוף פעולה עם חברת "שרוטונים", המתמחה בהפקת סרטוני אנימציה ויראליים מאד פופולאריים בקרב הקהל הצעיר. עמוד ה-YOUTUBE של "שרוטונים" נחשב כיום לאחד  מהעמודים הנצפים ביותר בישראל בקרב קהל היעד.

עוד במסגרת הפנייה לסגמנט הצעירים, תשיק בזק בשבועות הקרובים ערוץ YOUTUBE חדש המכוון בעיקר לגולשים הצעירים. הערוץ החדש יכלול עשרות סרטוני הדרכה בנוגע  לשירותים והמוצרים של בזק ויהווה מקור נוסף ללקוחות החברה לקבלת תמיכה טכנית בצורה פשוטה, ברורה ומהירה. למשל, לקוח שהצטרף לרשת האינטרנט של בזק יוכל לצפות בסרטון הדרכה כיצד להתקין באופן עצמאי נתב אלחוטי לרשת הביתית ולחבר אליו מכשירים נוספים בבית. הערוץ החדש ירכז עבור לקוחות בזק במקום אחד תמיכה טכנית למגוון השירותים והמוצרים של בזק, זאת באמצעות סרטונים מפורטים ובשפה פשוטה.

בנוסף לסרטוני ההדרכה והתמיכה הטכנית ירכז הערוץ החדש גם סרטונים בנושאים נוספים, כמו סרטוני הפרסומות אהובות, מוצרים ושירותים חדשים וסרטונים שונים בתחום התקשורת והטכנולוגיה.